مجله کامپیوتر و موبایل

آموزش |نقدو بررسی و ترفندهای مهم کامپیوتر و موبایل

مجله کامپیوتر و موبایل

آموزش |نقدو بررسی و ترفندهای مهم کامپیوتر و موبایل

انواع آموزش های کاربردی از کامپیوتر و موبایل و همچنین اخبار تکنولوژی و نقد وبررسی قطعات سخت افزاری کامپیوتر و موبایل را می توانید در این وبلاگ مشاهده کنید

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

این مقاله برای صرفداران گوشی های نکسوز5 هست که نصب آندروید را آموزش می دهد
شاید یکی از محبوبیت های نکسوس در گوشی های تلفن همراه ، این است که اولین گوشی خواهد بود که آپدیت اندروید را دریافت میکنید. اما کاربران نکسوس می توانند با نصب و دانلود این اندروید عملکرد و امکانات بیشتری را به گوشی خودشان اضافه کنند که اگر نمی توانید منتظر آپدیت OTA گوشی باشید می توانید به روش زیر گوشی خود را آپدیت کنید.
قبل از شروع به عملیات شما احتیاج دارید دو فایل زیر را دانلود کنید :
  1. ADB Tools
  2. Android 4.4.3 update for nexus 5
زمانی که این دو فایل را دانلود کردید شما باید عدد نکسوس ۵ آپدیت کنید تا عدد KTU84M را در Build Number بسازید برای این کار به گوشی نکسوسی احتیاج دارید که Build number آن عدد KOT49H باشد ، برای چک کردن این عدد به تنظیمات گوشی سپس در قسمت About phone ، عدد مورد نظر را در قسمت Build number ببینید.
بعد از دانلود فایل های بالا ، ADB Tools را از حالت زیپ خارج کنید و در همان جا ، دکمه Shift کیبورد را گرفته و کلیک راست کنید سپس Open command windows here را بزنید.
nexus5
زمانی که شما این پنجره را باز کردید آپدیت نکسوس ۵ را در پوشه مشابهی از حالت زیپ خارج کنید برای این که پوشه ها اشتباه نشوند اسم پوشه جدید را nexus3-443-ota قرار دهید.
سپس عملیات های زیر را روی گوشی نکسوس ۵ انجام دهید :
گوشی خود را روشن کنید . زمانی که گوشی در حال روشن شدن است دکمه ی پاور و دکمه کم کردن صدا را با هم بگیرید این کار باعث می شود که وارد منوی جدید نکسوس شوید. با استفاده از دکمه های صدا ، حالت Recovery mode را پیدا کنید و با کمک دکمه پاور آن را انتخاب کنید.
زمانی که شما روبات اندروید را مطابق شکل زیر مشاهده کردید دکمه پاور و دکمه کم کردن صدا را با هم فشار دهید. این کار باعث می شود تا منوی Recovery باز شود. آپدیت ADB را با کمک دکمه های ولوم و پاور انتخاب کنید.
nexus-5-recovery-fastboot
سپس گوشی خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کنید و برنامه Command را که در مراحل قبلی باز کردید را دوباره اجرا کنید از زمانی که شما اسم پوشه را OTA update گذاشته بودید ، پیشنهاد می شود که از اسم adb sideload nexus5-443-ota.zip در برنامه command promp استفاده کنید.
این آپدیت هم اکنون در گوشی شما در حال نصب می باشد و تمام عملیات در عرض ۵ دقیقه تمام می شود و وقتی که تمام کارها انجام شد ، گوشی دوباره راه اندازی می شود و با رفتن به قسمت About phone می توانید نسخه جدید اندروید را مشاهده کنید.
اساسی ترین و قطعی ترین روش درمان شب ادراری در دنیا شناخته شده است و با توجه به موجود بودن در منابع علمی پزشکان، مورد تایید همه آنها است. در کشورهای پیشرفته ابتدا از این روش برای درمان و ترک شب ادراری استفاده می کنند که متاسفانه در کشور ما این قضیه دیده نمی شود و باید برای حل این مشکل فرهنگ سازی صورت پذیرد. این روش بدون ضرر و عوارض می باشد و احتمال عود پس از درمان بسیار اندک می باشد. در این روش والدین باید با کودک همکاری لازم را داشته باشند. نتیجه استفاده از این روش، تشخیص پر شدن مثانه توسط کودک و عادت کردن برای بیدار شدن بلافاصله با پر شدن مثانه است. درمان با استفاده از دستگاه پی ام (دستگاه هشداردهنده شب ادراری)، انجام می شود و برای کودکانی استفاده می شود که مشکل فیزیولوژیک ـ کلیه یا مثانه نداشته باشند و معمولا قبل از استفاده از درمان دارویی پیشنهاد می شود.قطعیت درمان با این روش بالای 85 درصد است.

[separator style_type="single" top_margin="40" bottom_margin="40" sep_color="#81d742" icon="" width="" class="" id=""]

دستگاه هشدار دهنده شب ادراری پی ام

خـرید پستی >> قیمت فقـط :99000تـومـان
    

 
 
 
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۳ ، ۰۷:۲۴
admin

بررسی مشکل تایید اعتبار در هنگام اتصال وای فای موبایل

(WiFi Authentication error occurred)

بسیاری از کاربران موبایل (مخصوصا موبایل های اندروید) وقتی میخواهند با موبایل خود به یک مودم WiFi متصل شوند، با چنین خطایی مواجه میشوند:

Authentication error occurred

یا اگر زبان گوشی فارسی باشد، خطا به این صورت نمایش داده میشود:

مشکل تایید اعتبار

این خطا چیست و از کجا ناشی میشود؟ و برای برطرف کردن آن چه کاری میتوان انجام داد؟

لازم است بدانید که این خطا یک خطای رایج در اتصال به شبکه وای فای است. یعنی مخصوص موبایل نیست و ممکن است برای لپتاپ و سایر دستگاه هایی که میخواهد به صورت بی سیم به یک شبکه متصل شوند نیز رخ بدهد.

در مورد موبایل ها، مشکل تایید اعتبار (Authentication error) وقتی ظاهر میشود که مودم، از برقراری ارتباط میان موبایل شما و خودش جلوگیری میکند. همانطور که میدانید مودم های وای فای دارای سیستم رمزنگاری برای حفظ امنیت هستند. یعنی بدون تایید مراحل امنیتی، اجاره دسترسی را نمیدهند.

در مورد مودم های خانگی یا اداری WiFi، تایید امنیتی معمولا فقط رمزو عبور (پسورد وای فای) است. یعنی هر موبایلی که رمز صحیح WiFi را وارد کند میتواند به مودم و از آنجا به اینترنت متصل شود.

مشکل تایید اعتبار (Authentication error) معمولا به این دلایل ظاهر میشود:

1. تاریخ و ساعت موبایل تنظیم نیست

برای برخی از مراحل تایید هویت موبایل شما توسط مودم، لازم است که ساعت و تاریخ در موبایل شما به درستی تنظیم شده باشد. (البته تنظیم دقیق ساعت ضروری نیست)

2. رمز وارد شده اشتباه است

وارد کردن پسورد اشتباه، رایج ترین دلیل مواجه شدن با مشکل تایید اعتبار است. لازم است بدانید که پسورد نسبت به حروف کوچک و بزرگ حساس است. همچنین در هنگام وارد کردن پسورد دقت کنید که زبان ورودی روی فارسی تنظیم نباشد. (حتی اگر پسورد عددی باشد)

در هنگام وارد کردن پسورد وای فای در موبایل، گزینه ای وجود دارد که با تیک زدن آن میتوانید رمز را در هنگام ورود مشاهده کنید. به این ترتیب جلوی اشتباه گرفته میشود.

3. اختلال در مودم

گاهی اوقات رمز را درست وارد میکنید، ولی باز هم با مشکل تایید اعتبار (Authentication error) مواجه میشوید. در این مواقع ممکن است اشکال به دلیل تداخلی در مودم باشد. در موبایل خود شبکه مورد نظر را حذف کنید (Forget Network) و با اسکن مجدد، دوباره آن را اضافه کنید. سپس سعی کنید به آن متصل شوید.

همچنین درصورت امکان، مودم را یک بار خاموش و روشن کنید. احتمالا مشکل برطرف خواهد شد.

رمز مودم خود را فراموش کرده اید؟

ما فقط یک بار رمز مودم را تعیین میکنیم و یک بار هم آن را در موبایل خود وارد و ذخیره میکنیم. بعد از گذشت چند ماه، ممکن است رمزی که تعیین کرده بودیم را فراموش کنیم. در این صورت لازم است که رمز مودم خود را تغییر دهیم.

معمولا برای تغییر رمز مودم، باید رمز قبلی را بدانید. ولی اگر آن را فراموش کرده اید، میتوانید به صورت سخت افزاری مودم خود را Reset کنید. به این منظور یک دکمه کوچک Reset در پشت مودم وجود دارد. آن را بفشارید و چند ثانیه نگه دارید. یا اگر به جای دکمه، یک شکاف وجود دارد، باید با میله نازکی (مثل گیره کاغذ) دکمه درون آن را بزنید.

حلقه استند موبایل iRing

iRingحلقه نگهدارنده گوشی‌های موبایل است که می‌توان از آن به عنوان پایه‌ هم استفاده کرد. یعنی می‌توان گفت یک دوشخصیتی بسیار کاربردی و شیک است

خـرید پستی >> قیمت فقـط : 15.000 تـومـان
    

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۳ ، ۰۹:۰۷
admin

مقاله امروز در مورد مودم هایی هست که وای فای دارند و اکثر با مشکل ضعیف بودن سیگنال یا همان عدم آنتن دهی می باشد. در این مقاله سعی بر آن شده که چند راهکار در زمینه هر چه بهتر شدن سیگنال مودم هایی که دارای وای فای هستند ارائه بشه تا دوستان بتونند استفاده بهینه کنند.
بسیاری از کاربران سرویس ADSL برای استفاده همزمان توسط گجت‌های دیگر، از مودم‌های وای‌فای استفاده می‌کنند. این مودم‌ها که بعضا قوی هم نیستند، ممکن است برخی اوقات کاربران را در آنتن‌دهی و سرعت کلافه کنند. برای تقویت آنتن‌دهی وای فای مودم، به‌طور مختصر در این مطلب پنج راهکار را به شما معرفی می‌کنیم.
 

مودم‌های وای‌فای , شبکه‌های بی‌سیم خانگی

1ـ‌ پیدا کردن بهترین مکان برای مودم
اولین و مهم‌ترین مرحله، پیدا کردن بهترین جای ممکن برای مودمتان است. بهترین مکان برای قرار دادن روتر فضایی باز است که علاوه بر برخورداری از ارتفاع مناسب، قرار نگرفتن سر راه سیگنال‌های دیواری است. همچنین توجه داشته باشید اگر از تمام محیط خانه به اینترنت وصل می‌شوید، بهترین مکان برای مودم شما مرکز خانه است در غیر این‌صورت می‌توانید جای مناسب برای مودم را با آزمایش و خطا پیدا کنید.
 
برای یافتن قدرت سیگنال در نقاط مختلف منزل، می‌توانید از نرم‌افزارهای قدرت‌یاب سیگنال مانند Inssider یا نرم‌افزارهای مشابه استفاده کنید. بهتراست نرم‌افزار را روی لپ‌تاپ خود نصب کنید، سپس در نقاط مختلف خانه از دسترسی و کیفیت سیگنال‌های شبکه با خبر شوید. با کنار هم گذاشتن اطلاعات به دست آمده می‌توانید بهترین مکان قرارگیری دستگاه روتر را تشخیص دهید. توجه داشته باشید بهتر است آنتن یا آنتن‌های مودمتان را به صورت عمودی تنظیم کنید.
 
2- از شر سیگنال‌های مزاحم خلاص شوید
روترهای دیگر فقط دستگاه‌هایی نیستند که روی سیگنال وای‌فای خانگی شما تاثیر می‌گذارند؛ وسایلی مانند تلفن‌های بی‌سیم، مایکرو‌ویوها و دیگر دستگاه‌های بی‌سیم یا موج‌دار تأثیرات منفی بر سرعت و کیفیت سیگنال دریافتی شما می‌گذارد. بنابر این بهتر است مودم خود را نزدیک این وسایل قرار ندهید.
 
همچنین مطمئن شوید مودمتان نزدیک وسیله‌ای فلزی یا آینه بین مودم (روتر) و رایانه، لپ‌تاپ یا کنسول بازی نباشد. اجسام فلزی،‌ آینه و هر وسیله الکترونیکی دیگر که در محدوده فرکانسی 2.4 گیگاهرتز کار کند، باعث کاهش قدرت سیگنال و اختلال در ارتباط و کاهش کیفیت ارتباط می‌شود.
 

مودم‌های وای‌فای , شبکه‌های بی‌سیم خانگی

 
3ـ تعویض آنتن
معمولا دستگاه‌های روتر با یک آنتن از نوع omni-directional که کیفیت معمولی نیز دارد فروخته می‌شوند، بنابراین اگر می‌خواهید محدوده و جهات پخش شدن سیگنال‌های شبکه بی‌سیم خود را افزایش دهید، می‌توانید با خرید یک آنتن uni-directional قوی‌تر و نصب آن روی دستگاه روتر خود، این کار را انجام دهید. اگر آنتن بهتری را در بازار برای خرید پیدا نکردید،‌ دست‌کم می‌توانید از آنتن‌های بهتر از مدل فعلی، آنتن روتر خود را که به فناوری omni-directional مجهز است، استفاده کنید.
 
4ـ استفاده از ورق‌های آلومینیومی
بیشتر روترها روی خود یک آنتن دارند که اطلاعات و سیگنال‌ها را به همه جهت‌ها ارسال می‌کنند، درست همانند یک لامپ معمولی که نور را پخش می‌کند. در صورتی که از دستگاه روتر خود در مرکز خانه خود استفاده می‌کنید، این ویژگی می‌تواند خیلی مفید باشد، اما اگر روتر شما در گوشه‌ای از خانه قرار دارد، می‌توانید با استفاده از یک ورق آلومینیومی و حتی یک قوطی نوشابه باز شده به صورت ورقه بین دیوار و دستگاه روتر خود از هدر رفتن سیگنال‌ها جلوگیری کنید و آنها را دوباره به سمت محدوده کاری خود برگردانید. البته اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از این ترفند بگیرید، بهتر است کمی روی حالت ورق آلومینیومی در پشت روتر کار کنید و با انتخاب شکل‌های مختلف به بهترین حالت ممکن دست یابید.
 
5 ـ استفاده از سخت‌افزارهای جانبی
افزایش محدوده قابل دسترسی بودن شبکه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران شبکه‌های بی‌سیم خانگی به آن نیاز دارند. برای این‌کار بهترین روش ممکن استفاده از سخت افزارهای جانبی است که به چند مورد آن می‌پردازیم:
 
استفاده از دستگاه WiFi Repeater: این دستگاه همان‌طور که از اسم آن پیداست، قابلیت دارد که سیگنال‌های ارسالی دستگاه روتر بی‌سیم شما را دریافت کند. سپس آن را با کیفیت و قدرت اولیه در تمامی جهات پخش کند. بهترین حالت استفاده از این دستگاه در نقاطی است که مرز دریافت سیگنال‌های دستگاه روتر ماست. با این کار می‌توانیم محدوده شبکه خود را بدون نیاز به هیچ سیمی افزایش دهیم.
 
استفاده از یک روتر دیگر: یکی دیگر از روش‌هایی که برای افزایش محدوده‌های شبکه بی‌سیم به شما پیشنهاد می‌کنیم، خرید و استفاده از یک روتر دیگر در کنار روتر فعلی شماست. می‌توان روتر دوم را با یک کابل به شیوه LAN را به روتر اصلی وصل کرد.
 
استفاده از یک Access Point: با استفاده از یک دستگاه Access Point نیز می‌توانید به محدوده شبکه بی‌سیم خود وسعت بیشتری بدهید مانند استفاده از WiFi Repeater که در بالا با آن آشنا شدیم. از مزایای این روش می‌توان به قابلیت اتصال سیستم‌های بیشتر به شبکه و از معایب آن می‌توان به قیمت بالای این دستگاه نسبت به یک روتر اشاره کرد.همچنین دستگاه‌هایی برای افزایش کیفیت و برد سیگنال روتر شما به نام Range Extender در بازار موجود است که می‌توانید آن را در فواصل دور هم قرار دهید.
 

مودم سیار دارای وای فای

جدیدترین مودم سیار همراه با برند معتبر Qualcomm با قابلیت پشتیبانی از سه تکنولوژی GPRS ، EDGE و 3G با سرعتی فراتر از Dial up و Wimax و ADSL نه تنها قابلیت استفاده به صورت مودم 3G را داراست بلکه به راحتی امکان استفاده مخاطب از اینترنت را بر بستر وایرلس می دهد، تنها کافی است دستگاه را به یک پورت USB دارای برق مانند ظبط اتومبیل، تلویزیون، رایانه یا ... متصل نمایید و از اینترنت پر سرعت توسط وایرلس (WIFI) لذت ببرید.

خـرید پستی >> قیمت فقـط : 145000 تـومـان
    

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۳ ، ۰۹:۰۲
admin
شاید این مطلب دیر نشر شده باشد ولی مطمئنا خیلی از زمان ارائه گوشی p7 نگذشته و امیدواریم دوستان و خوانندگان عزیز این مطلب برایشان مفید واقع بشه و دوست داریم نظرات و پیشنهادات شما را هم در این رابطه بدانیم
کمپانی هوآوی در مدتی کوتاه توانسته به یکی از سازندگان مطرح گوشی‌های هوشمند تبدیل‌شده و توانسته بخش مهمی از بازار گوشی‌های هوشمند با رده قیمت پایین و متوسط را از آن خود کند. برای حضور در گروه گوشی‌های حرفه‌ای گران‌قیمت بازار، هوآوی محصولات سری P را معرفی کرده که دوگوشی P6 (که در سال 2013 معرفی شد) و P7 که امسال معرفی‌شده و به بازار ایران راه پیداکرده را شامل می‌شود. برخلاف دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند، هوآوی سبک خاصی در طراحی این دو پرچم‌دار داشته که شاید به نحوی مسیر آن را از دیگر پرچم‌داران بازار جدا می‌کند؛ اما درعین‌حال کاربران مشتاق گوشی‌های حرفه ای از یک گوشی جدیدکه نام پرچم‌دار را یدک می‌کشد انتظار دارند این محصولات خواسته‌هایشان را برآورده سازند. گوشی P6 در سال 2013 با داشتن برخی مزایا و معایب رتبه‌ای پایین‌تر از دیگر تولیدات حرفه‌ای را کسب کرد. حالا با ما همراه باشید تا ببینیم گوشی هوشمند Huawei Ascend P7 تا چه حد می‌تواند انتظارات را برآورده کرده و خود را در دل کاربران جای دهد.
 

لینک بررسی گوشی هواوی اسند P6

بفرمایید سیب!

زمانی که هوآوی گوشی P6 را معرفی کرد، همگان از شباهت زیاد آن به سری محصولات اخیر آیفون سخن گفتند. برخی با این مساله کنار آمده و این مدل طراحی را ایراد نمی‌دانستند و برخی دیگر به هوآوی ایراد گرفتند که خلاقیت خاصی به خرج نداده است. حالا در گوشی جدید P7 نیز با یک گوشی مشابه با P6 روبه‌رو هستیم که البته این‌بار از بعد نرم‌افزاری نیز شباهت‌هایی با محصولات آیفون دارد. از شباهت‌های ذکرشده که بگذریم، Ascend P7 در کل طراحی مناسبی داشته و می‌توان آن را در رده گوشی‌های خوش‌قیافه بازار قرار داد. طبق روال قبل، بخش پایینی گوشی به شکل منحنی طراحی‌شده، اما این بار دیگر خبری از اتصال هدفون و سوزن دسترسی به سیم‌کارت در این قسمت نبوده و تنها پورت microUSB و میکروفون اصلی گوشی در این بخش قرار داده‌شده است (تصویر 1).
گوشی موبایل P7
طراحی نیمه بالایی گوشی دوباره از آیفون وام گرفته‌شده، البته باید بگوییم این گوشی از آیفون باریک‌تر است. درواقع می‌توان این گوشی 6,5 میلی‌متری را یکی از باریک‌ترین گوشی‌های بازار دانست و جالب‌تر آنکه نسل قبلی این گوشی (یعنی P6) باضخامت 6,2 میلی‌متر رقیب اصلی آن از بابت باریک بودن به‌شمار می‌آید! حتی وزن گوشی نیز باوجود افزایش ابعاد گوشی در مقایسه با نسل قبل، تنها چهار گرم افزایش پیداکرده و به 124 گرم رسیده است که رقمی قابل‌توجه به‌شمار می‌آید. ابعاد گوشی با توجه به‌اندازه صفحه‌نمایش مناسب است و فاصله صفحه‌نمایش از لبه‌های کناری بسیار کم است. به همین خاطر این گوشی پنج اینچی به‌خوبی در دست قرار می‌گیرد و در اغلب اوقات به‌راحتی می‌توان با یک انگشت به تایپ پرداخت.دورتادور گوشی (به‌جز لبه پایینی) نواری فلزی قرارگرفته است و دکمه‌های روشن و خاموش، تغییر حجم صدا و محل قرارگیری سیم‌کارت و کارت حافظه microSD همگی در لبه سمت راست گوشی قرار دارند (تصویر 2).
گوشی هواوی P7
در بالای گوشی و در لبه‌ها، مانند آیفون دو قطعه پلاستیکی نوار فلزی دور گوشی قرارگرفته که باعث شباهت هرچه بیشتر P7 به آیفون می‌شود (تصویر 3).
گوشی هواوی P7
اتصال هدفون به همراه میکروفون ثانویه در بالا قرار داشته و بلندگوی تک کاناله دستگاه نیز در پشت آن قرار دارد. در پشت‌گوشی لایه محافظتی Gorilla Glass 3 قرارگرفته و در زیر آن بافتی زیبا قرار دارد که باعث می‌شود P7 زیبا، یکدست و خوش‌ساخت به نظر برسد. باآنکه بیشتر اجزای بدنه پلاستیکی است، اما در کل کیفیت ساخت این محصول راضی‌کننده است. هوآوی می‌گوید که با تغییر در ساختار دستگاه و پروسه تولید، گرمای این گوشی را در مقایسه با قبل کاهش داده است. بااین‌حال در زمان استفاده، پس از حدود بیست دقیقه استفاده از شبکه 3G برای مرور صفحات وب، با گرمای محسوسی در بدنه گوشی روبه‌رو شدیم که در مقایسه با دیگر گوشی‌های بازار، نسبتاً بیشتر است.
 

صدا و تصویر

P7 از صفحه‌نمایش پنج اینچی با پانل IPS و دقت تصویر Full HD (تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ) بهره می‌برد (تصویر 4).
گوشی هواوی P7
مانند گوشی P6، صفحه‌نمایش P7 نیز دارای کیفیت مناسبی بوده و زمانی که از زوایای مختلف به صفحه‌نمایش می‌نگرید، تغییر محسوسی در رنگ‌ها یا کنتراست مشاهده نخواهید کرد (تصویر 5).
گوشی هواوی P7
نحوه نمایش رنگ‌ها و همچنین کنتراست تصویر قابل‌قبول است و در زیر نور خورشید نیز به‌خوبی می‌توان از گوشی استفاده و رنگ‌ها و متون روی صفحه را مشاهده کرد (تصویر 6).
گوشی هواوی P7
هوآوی برای افزایش میزان خوانایی در نور روز، گزینه‌ای به نام Sunlight Readable در لیست تنظیمات صفحه‌نمایش این گوشی در نظر گرفته است، همچنین از روکش Gorilla Glass 3 روی صفحه‌نمایش استفاده کرده و حرکت انگشت روی صفحه نیز به‌خوبی صورت می‌گیرد. در ضمن امکان استفاده از دستکش برای کار با صفحه‌نمایش نیز وجود دارد. بلندگوی تک کاناله دستگاه در پشت آن قرار دارد و زمان قرارگیری گوشی روی میز به‌طور کامل پوشیده می‌شود. قابلیت Pocket Mode قرارگیری گوشی داخل جیب را تشخیص می‌دهد و با افزایش حجم صدا و قدرت ویبره گوشی در محیط بیرون، کمک می‌کند تا در محیط‌های شلوغ نیز تماس‌ها را از دست ندهید. نرم‌افزار پخش صدا طراحی ساده و معمولی داشته و با دسته‌بندی‌های مختلفی که در صفحه آغازین در نظر گرفته (Happhy، Scene، Energetic و Sad)، سعی دارد تا دسترسی به فایل‌های موسیقی را ساده‌تر سازد (البته خودتان باید فایل‌های موسیقی را در این دسته‌بندی‌ها اضافه کنید). از نقاط ضعف این پخش‌کننده، عدم امکان تغییر آهنگ با کشیدن انگشت روی صفحه است و باید حتماً از کلیدهای عقب و جلو استفاده شود. این پخش‌کننده از استاندارد DTS نیز پشتیبانی می‌کند و اگر یک هدفون خوب داشته باشید، می‌توانید از کیفیت مناسب صدای خروجی لذت ببرید (تصویر 7).
گوشی هواوی P7
 

رابط کاربری

همان‌طور که گفتیم، بحث شباهت P7 با آیفون تنها در ظاهر خلاصه نشده است. رابط کاربری که هوآوی برای این گوشی در نظر گرفته، مانند قبل فاقد منو بوده و همه‌چیز در Home Screen خلاصه می‌شود (تصویر 8).
گوشی هواوی P7
این نوع طراحی در ابتدای امر ممکن است ساده و سرراست و کاملاً کاربری به نظر برسد، اما زمانی که تعداد نرم‌افزارهای نصب‌شده روی گوشی افزایش یابد، ممکن است باکمی سردرگمی روبه‌رو شده و زمان زیادی برای مرتب‌سازی نرم‌افزارها صرف کنید. طراحی بخش Notification نیز ساده است و در دو حالت، دکمه‌های اصلی و دکمه‌های ثانویه برای تنظیمات مختلف را نمایش می‌دهد. در میان این کلید، گزینه‌ای برای روشن کردن فلاش دوربین به‌عنوان چراغ‌قوه و حالت No Disturb (خاموش کردن کل زنگ‌های گوشی برای وقتی که خواهید کسی مزاحمتان نشود) نیز دیده می‌شود (تصویر 9).
گوشی هواوی P7
یکی از مشکلات این قسمت، کند شدن نسبی زمانی است که تعداد زیادی پیغام و Notification نمایش داده می‌شود که به نظر می‌رسد یک باگ نرم‌افزاری بوده و می‌توان انتظار داشت در به‌روزرسانی‌های آینده برطرف شود. اگر کمی به آیکون‌ها دقت کنید، می‌بینید که طراحی آنها با لبه منحنی که دارند بسیار شبیه به آیکون‌های جدید رابط کاربری iOS 7 است. حتی نرم‌افزارهایی که در آینده نصب می‌کنید نیز همین شکل انحنا را پیدا می‌کنند که باعث می‌شود در برخی مواقع ظاهر آنها کمی به هم بریزد و شکل نه‌چندان زیبایی پیدا کنند. خوشبختانه هوآوی چندین Theme مختلف برای این گوشی در نظر گرفته و می‌توانید ظاهر آیکون‌ها را به مدل دیگری تغییر دهید. علاوه بر رابط کاربری معمول، دو نوع رابط کاربری دیگر نیز در نظر گرفته‌شده. رابط کاربری ساده برای کسانی است که آشنایی زیادی به سیستم‌عامل اندروید نداشته و می‌خواهند به شکل ساده‌تری به امکانات گوشی دسترسی داشته باشند (تصویر 10).
گوشی هواوی P7
در این حالت گزینه‌های اصلی روی صفحه قرار داشته و برخی تنظیمات اصلی نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. حالت سوم که Ultra Battery نام دارد، برای زمانی است که گوشی شما باتری بسیار کمی داشته و به شارژر دسترسی ندارید (تصویر 11).
گوشی هواوی P7
در این موقعیت تنها لیست تماس‌ها و بخش Messaging در دسترس بوده و کل گوشی به حالت سیاه‌وسفید تغییر شکل می‌دهد تا مصرف باتری به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.در این گوشی گزینه‌ای به‌نام Suspend Mode در نظر گرفته‌شده که به انتخاب آن یک دکمه کوچک در کنار صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد (تصویر 12).
گوشی هواوی P7
با زدن این دکمه، منویی نیم‌دایره‌ای کنار آن به نمایش درمی‌آید که شامل دکمه‌های اصلی اندروید، چند نرم‌افزار کوچک که روی صفحه باز می‌شوند (مانند پخش موسیقی، نمایش پیغام‌های دریافتی و غیره)، ابزار آزاد کردن حافظه RAM و قفل‌کردن صفحه می‌شود. به نظر می‌رسد هوآوی سعی کرده کارکرد این دکمه را به آنچه اپل ارائه کرده نزدیک کند. همچنین ازآنجاکه دکمه‌های اصلی اندروید در این گوشی به‌صورت نرم‌افزاری و در پایین صفحه‌نمایش قرار داده‌شده است، تعبیه دوباره آنها در Suspend Mode چندان توجیهی ندارد.هوآوی چند ویژگی نرم‌افزاری نه‌چندان محسوس به مجموعه رابط کاربری افزوده که باعث می‌شود این رابط کاربری انعطاف‌پذیری ویژه‌ای داشته باشد. برای مثال در زمان نصب هر نرم‌افزار می‌توانید تعیین کنید که آن نرم‌افزار امکان اجرا در پس‌زمینه را داشته باشد یا نه. صفحه‌کلید دستگاه نیز کارکردی مناسب دارد و می‌تواند اشتباهات تایپی را مانند نرم‌افزار Office Word، با کشیدن یک خط در زیر کلمه‌ای که گمان می‌رود اشتباه باشد، به شما نشان دهد (البته صفحه‌کلید رفتار تایپی شما را به‌مرور فرامی‌گیرد و در ضمن خودتان هم می‌توانید کلماتی را به مجموعه لغات آن بیفزایید). صفحه‌کلید به‌خوبی از Swype در زمان فارسی پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر تایپ با آن سریع‌تر خواهد بود. ویژگی نرم‌افزاری دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد Phone Manager است که به‌منظور بهینه‌سازی گوشی طراحی‌شده و با ارائه راهکارهایی، فضای ذخیره‌سازی و RAM را آزاد می‌کند تا کارکرد دستگاه بهبود یابد و فضای ذخیره‌سازی ارزشمند شما تلف نشود (تصویر 13).
گوشی هواوی P7
سیستم صرفه‌جویی در توان مصرفی دارای سه گزینه مختلف است. همچنین خود گوشی نیز همواره با بررسی وضعیت نرم‌افزارها درباره وضعیت مصرف باتری هر نرم‌افزار و همچنین بستن نرم‌افزارهایی که باتری زیادی مصرف می‌کنند به شما پیغام می‌دهد. در بخش اتصال به شبکه نیز می‌توانید تعیین کنید هر نرم‌افزار از چه طریقی امکان دسترسی به اینترنت را داشته باشد و همچنین مشاهده کنید هر نرم‌افزار روی شبکه مخابراتی و Wi-Fi چه میزان پهنای باند مصرف کرده است. علاوه بر مدیریت تک‌تک نرم‌افزارها برای دسترسی به اینترنت، امکان اعمال محدودیت برای نمایش Notification نیز وجود دارد که می‌تواند بسیار مفید واقع شود (تصویر 14).
گوشی هواوی P7
 

سخت‌افزار و کارآیی

هوآوی به‌جای استفاده از محصولات سازندگان چیپ ست معروف بازار، به سراغ چیپ‌ستی به‌نام HiSilicon Kirin 910T رفته است که دارای چهار هسته پردازشی Cortex-A9 با فرکانس کاری 1,8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-450MP4 است. در کنار این چیپ‌ست، دو گیگابایت حافظه RAM و 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی تعبیه‌شده است که این میزان حافظه ذخیره‌سازی با کمک کارت حافظه microSD تا 64 گیگابایت قابل‌افزایش است. این گوشی به باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمر با ظرفیت 2500 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است که به گفته هوآوی، 14 ساعت مکالمه و 422 ساعت زمان آماده‌به‌کار روی شبکه 3G را فراهم می‌کند. ازآنجاکه سخت‌افزار گوشی در مقایسه با رقبای سال 2014 در رده پایین‌تری قرار دارد، عمر این باتری در کارکردهای معمول نسبتاً قابل‌قبول است. باآنکه این گوشی دارای انواع امکانات ارتباطی است، اما همچنان از اتصال wi-Fi با استاندارد 802.11n پشتیبانی شده است. این یعنی شما امکان استفاده از استاندارد بسیار سریع و ایده آل 802.11ac را ندارید، اما همچنان می‌توانید از باند پنج گیگاهرتز در استاندارد 802.11n استفاده کنید. جدول یک مشخصات فنی این گوشی را نشان می‌دهد.
 
 مشخصات فنی
چیپ‌ست :----------------------------------------------------- HiSilicon Kirin 910Tپردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس 1,8 گیگاهرتزپردازنده گرافیکی Mali-450MP4
صفحه‌نمایش :--------------------------------------------------- 5 اینچ، پانل IPS، دقت تصویر 1080×1920 پیکسل، تراکم 441 پیکسل در اینچ
حافظه:-------------------------------------------------------- دو گیگابایت حافظه RAM16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی(قابل‌افزایش باکارت حافظه microSD تا 64 گیگابایت)
دوربین:----------------------------------------------------- 13 مگاپیکسل، فیلم‌برداری FullHD، تشخیص صورت و لبخند، HDR، پانوراما، دوربین جلو 8 مگاپیکسل
سنسورها:------------------------------------------------------ شتاب سنج، Proximity، قطب نمای دیجیتال، ژیروسکوپ
امکانات ارتباطی:------------------------------------------------ اتصال Wi-Fi دو بانده 802.11n با پشتیبانی از Wi-Fi Direct،DLNA و Wi-Fi Hotspot، بلوتوث 4، GPS، NFC، رادیو FM
باتری :------------------------------------------------------- لیتیوم یون با ظرفیت 2500 میلی‌آمپر ساعت14 ساعت زمان مکالمه، 422 ساعت زمان آماده‌به‌کار (در شبکه 3G)
ابعاد و وزن :------------------------------------------------- 6,5×68,8×139,8 میلی‌متر، 124 گرم
سیستم‌عامل:---------------------------------------------------- Android 4.4.2
برای تست این گوشی، باتری آن را کامل شارژ کرده و درحالی‌که به شارژر متصل بوده و گزینه‌های صرفه‌جویی توان مصرفی خاموش است، تست‌ها را اجرا کردیم. جدول دو نتایج آزمودن این گوشی را نشان می‌دهد.
کارایی P7
3DMark----------------------------------------------------- Unlimited: 14124
AndroBench----------------------------------------------- Sequential Read: 33.6 MB/sSequential Write: 14.31 MB/s
AnTuTu Benchmark--------------------------------------- 25976
CPU Prime------------------------------------------------- Score: 2741
GeekBench 3----------------------------------------------- Single Core: 581Multi Core: 1507
GFXBench 3--------------------------------------------- (T-Rex: 684 (12.2 fps(T-Rex Offscreen 1080P: 682 (12.2 fps(ALU: 682 (22.7 fps(ALU Offscreen 1080P: 1261 (21 fps
(Alpha Blending: (2856 MB/s
(Alpha Blending Offscreen 1080P: (2906 MB/s
Fill: 2651 MTexels/s
Fill Offscreen 1080P: 2247 MTexels/s
Basemark GUI-------------------------------------------- Native: 53.738 fps720P: 134.818 fps
Basemark X----------------------------------------------- Medium Quality: 11502High Quality: 4214
Basemark OS II------------------------------------------- Overall: 595System: 1045Memory: 420Graphics: 416
Web: 687
Kraken----------------------------------------------------- Total Score: 8303.9 ms

دوربین

یکی از مواردی که در این دوربین بسیار به آن تاکید شده عکاسی سلفی است و ما هم قبل از اینکه به بررسی دوربین اصلی گوشی بپردازیم، ابتدا از دوربین هشت مگاپیکسلی جلوی گوشی شروع می‌کنیم. این دوربین هشت مگاپیکسلی از سنسورهایی با فناوری BSI ساخته‌شده تا به شکل بهتری نور را دریافت و ثبت کند. ازآنجاکه سلفی مهم است، قابلیتی برای رتوش خودکار تصویر در نظر گرفته‌شده و حتی یک حالت Panorama برای دوربین جلو نیز وجود دارد تا در ثبت عکس‌های سلفی گروهی با دوربین جلو مشکلی وجود نداشته باشد (البته در این حالت دوستانتان باید حرکت زیادی نداشته باشند تا عکس سلفی گروهی به‌درستی ثبت شود). دوربین پشت‌گوشی 13 مگاپیکسل است و از قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد. باآنکه اطلاعات زیادی درباره این دوربین منتشرنشده اما در کل این دوربین 13 مگاپیکسلی کیفیت خوبی دارد و نتیجه نهایی آن راضی‌کننده است. در نور روز و شرایط معمول این دوربین به‌خوبی از پس ثبت رنگ‌ها و جزئیات مناسب برمی‌آید. حالت Smart سعی می‌کند تا با ارزیابی محیط عکس‌های بهتری ثبت کند. حالت HDR کارآیی مناسبی داشته و در ضمن چندین حالت پیش‌فرض رنگی نیز در نظر گرفته‌شده است (تصویر 15).
گوشی هواوی P7
نکته جالب درباره این دوربین این است که در محیط‌هایی با کنتراست بالا، هیچ‌گونه Purple Fringe دیده نمی‌شود که یک ویژگی عالی به‌شمار می‌آید. در نور کم، باآنکه نویز تصویر افزایش‌یافته و سیستم کاهش نویز محیط فعال می‌شود، اما بازهم نتایج نهایی قابل‌قبول است. فلاش نیز در فاصله کم عملکردی نسبتاً مناسب داشته و راضی‌کننده است (تصویر 16).
گوشی هواوی P7
 

نتیجه‌گیری

خوب یا بد، باید به این موضوع اشاره‌کنیم که گوشی Ascend P7 رقیبی برای سایر پرچم‌داران کمپانی‌های دیگر در نسل حاضر (مانند اکسپریا Z2 سونی، سامسونگ گلکسی اس 5، ال جی جی 3 یا HTC One M8) به‌شمار نمی‌آید و در بهترین حالت می‌توان آن را با محصولات برتر سال قبل مقایسه کرد. ساختار گوشی مناسب است و هوآوی چند قابلیت نرم‌افزاری مختلف برای بهینه‌سازی کارکرد آن در نظر گرفته است. بااین‌حال استفاده از سخت‌افزار متوسط باعث شده تا نتایج تست این گوشی بسیار پایین‌تر از یک گوشی رده‌بالای سال 2014 باشد. البته اگر عاشق دوربین و عکاسی سلفی با دوستان هستید، P7 می‌تواند انتخابی خوب باشد. دوربین پشت‌گوشی هم در موقعیت‌های مختلف شما را ناامید نخواهد کرد.
 

رقبا

LG Nexus 5: این گوشی قیمتی تقریباً مشابه با P7 داشته و این اطمینان را در شما ایجاد می‌کند که در هرلحظه آخرین نسخه از اندروید را در اختیار خواهید داشت. این گوشی دارای چیپ ست Snapdragon 800 و دوربین هشت مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال است، اما نمی‌توانید حافظه داخلی آن را افزایش دهید.
نکسوس 5
 
Sony Xperia Z1 Compact: نسخه کامپکت گوشی هوشمند اکسپریا Z1 با به‌کارگیری صفحه‌نمایش IPS توانست مشکل زاویه دید Z1 را حل کند، همچنین باآنکه این گوشی یک نسخه کوچک‌شده از Z1 است، اما همچنان دوربین عالی و سخت‌افزار مناسب Z1 را به ارث برده و کارآیی خوبی ارائه می‌دهد.
اکسپریا زد وان کامپکت

اطلاعات تکمیلی

  • مزایا: بدنه خوش‌ساخت، باریک، کیفیت قابل‌قبول صفحه‌نمایش و عملکرد مناسب در نور مستقیم خورشید، ایده‌آل برای عکاسی سلفی، کارآیی خوب دوربین عقب، سه رابط کاربری مختلف برای موقعیت‌های مختلف، برخی امکانات نرم‌افزاری که انعطاف‌پذیری کار با گوشی را بالا می‌برند
  • معایب: نرم‌افزار به کمی بهینه‌سازی نیاز دارد، بازهم شباهت به محصولات اپل، رابط کاربری فاقد منو ممکن است شلوغ و گیج‌کننده شود، فاقد پورت IR، عدم پشتیبانی از استاندارد شبکه بی‌سیم 802.11ac
سخت افزار
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۶:۰۳
admin
در این مقاله سعی بر این است که مشکلات خاموش و روشن شدن ناگهانی کامپیوتر را بررسی کنیم و راهکارهای آن را هم آموزش بدهیم
گاهی اوقات هنگامی که در حال کردن با ویندوز هستید کامپیوتر به طور خودکار خاموش و روشن یا به اصطلاح ریست می شود اگر این کار به طور مداوم تکرار می شود باید به دستورات زیر عمل نمایید اما اگر یکبار تا بحال برایتان اتفاق افتاده زیاد جدی نگیرید.

213323_465
دلایل این کار عبارت است از..

1. درایورهای سخت افزاری مانند درایور مادر برد، کارت گرافیک و مودم و ... به درستی در ویندوز نصب نشده باشند.

2. برنامه ای در حین نصب به درستی نصب نشده است و مثلا در حین نصب به دلیل قطع برق، نصب به درستی انجام نشده است.

3. دو برنامه به دلیل استفاده از منبعی مشترک در ویندوز سبب Restart شدن پی در پی آن می شوند.

4. برنامه های قدیمی در ویندوز XP گاهی اوقات سبب بروز خطا می شوند.

5. درایورهای قدیمی مربوط به سخت افزارهای قدیمی که به درستی در ویندوز نصب نشده اند سبب بروز خطا می شوند.

6. گاهی اوقات برنامه ای پس از مدتی و در پی نصب برنامه های دیگر در ویندوز با ویندوز مشکل پیدا می کند و آن را Restart می کند. در این زمان بهتر است یک بار برنامه را Uninstall و دوباره نصب کنید.

7. گاهی اوقات نیز Restart شدن به خاطر گرم شدن بیش از حد CPUمی باشد.

دلایل فوق را بررسی کنید و با رفع آنها مشکل خود را مرتفع سازید.

 
مشکلات نرم افزاری:
گاهی اوقات ممکن است ویروس یا نرم افزار مخربی وارد سیستم شما شده باشد و تنظیمات ویندوز را مختل کند و ویندوز به طور نا خواسته دستور ریست شدن را بدهد حتی پس از اینکه ویندوز خود را ویروس یابی کنید بدین منظور به شما پیشنهاد می شود که از این دستور که به شما پیشنهاد می شود استفاده نمایید:
sfc.exe /scannow
کپی کردید از شما سی دی ویندوز را می خواهد پس از قرار دادن Run پس از اینکه این دستور را در
سی دی ویندوز در سی دی رام شروع به جستجو و ترمیم فایلها با استفاده از روش جایگزینی فایلهای اصلی به جای فایلهای آسیب دیده.
همچنین اگر مشکل شما با استفاده از این گزینه حل نشد به آدرس زیر بروید:
Control Panel>System>Advanced TAB>Startup and Recovery>Setting>system Failure
را بردارید.Automatically restart تیک مقابل
پس از این ویندوز هیچگاه بدون اجازه ریست نمی شود غیر از مواقعی که دمای سی پی یو افزایش یابد.
 
مشکلات سخت افزاری:
این مشکلات بسیار نادر می باشند و علت ان هم این است که بخش سخت افزار و مدیریت سخت افزار در ویندوز ایکس پی کاملا قوی است و کمتر ویروسی برای تداخل آن طراحی شده است. اما مسائلی از قبیل اشکال در برخی قطعات سخت افزاری مانند خود سی پی یو و اشکال در قسمت بایوس مادر برد می توانند اینچنین مشکلاتی را پدید آورند.
 
چند نکته آموزشی در مورد رفع این مشکل
 
در ویندوز ویژگی ری استارت خود کار را غیر فعال کنید.

با کلیک سمت راست روی ایکون My Computer و انتخاب Properties وارد قسمت Advanced شوید. و در آن بدنبال Start up and Recovery بگردید. در آنجا روی Setting کلیک کنید در این قسمت می توانید با برداشتن تیک گزینه Automatically Restart  این ویژگی را غیر فعال کنید. حال اگر مشکلی برای کامپیوتر پیش آید باید آن صفحه خطای آبی رنگ نمایش داده شود. این صفحه آبی می تواند اطلاعات مفیدی به شما بدهد و با استفاده از آن راه حلی برای مشکل خود بیابید.
 
در Safe Mode ری استارت کنید.
کامپیوتر خود را ری استارت کنید و F8 را بزنید و از بین گزینه هایی که در برابر شما ظاهر می شود Safe Mode with Networking  را انتخاب کنید و کلید اینتر را بزنید.با وارد شدن به Safe Mode می توانید هر نرم افزاری را که جدیداً نصب کرده اید حذف کنید. همچنین می توانید درایو های سخت افزار مشکل دار را دوباره نصب کنید یا حتی نسخه جدید آن را از اینترنت بگیرید و نصب کنید. اگر در Safe Mode  توانستید مشکل را حل کنید مورد نرم افزاری است. ولی اگر کامپیوتر شما حتی در Safe Mode ری استارت می شود، احتمال سخت افزاری بودن مورد زیاد است.
 
رم و هارد دیسک کامپیوتر خود را اسکن کنید
نرم افزار های کمکی وجود دارند که می توانند هارد دیسک و رم کامپیوتر شما را برای تشخیص مشکلات احتمالی اسکن کنند. اگر رم کامپیوتر شما خراب شده باشد می تواند نا پایداری های زیادی برای کامپیوتر ایجاد کند. و اگر هارد دیسک کامپیوتر شما خراب باشد یا در آن بد سکتور ایجاد شده باشد و سیستم عامل بخواهد اطلاعات این بد سکتور ها را بخواند مشکل خود را نشان خواهد داد.
برای رم در ویندوز نرم افزار خاصی وجود ندارد که بتواند همه مشکلات آنرا تشخیص دهد و باید از یک نرم افزار دیگر کمک بگیرید. یکی از نرم افزار های قوی در این زمینه Memtest است، که می توانید آنرا از اینترنت دانلود کنید.سپس باید آنرا روی یک CD رایت کنید. آنگاه می توانید کامپیوتر خود را ری استارت کنید. تا اسکن آغاز شود اگر اسکن آغاز نشد باید در تنظیمات بایاس مادربرد خود الویت بوت Boot Priority را به CD ROM اختصاص دهید. یا به عبارت دیگر  CD ROM را اولین گزینه برای بوت انتخاب کنید. اگر از ویندوز ویستا استفاده می کنید می توانید از نرم افزار کمکی Ram Scanner  در Administrative Tools در کنترل پانل استفاده کنید. و بدین وسیله از سلامت رم خود اطمینان حاصل نمایید.
برای هارد دیسک وارد My Computer  و روی درایو C کلیک سمت راست کنید. Properties را انتخاب کنید. آنگاه در قسمت Tools بدنبال Error Checking بگردید در زیر مجموعه آن روی Check Now کلیک کنید. دفعه بعد که کامپیوتر بوت می شود (بالا می آید) یک اسکن کامل انجام می دهد.
آخرین عملیات نرم افزاری که می توانید انجام دهید. به اصطلاح فلش کردن بایاس کردن  است در مواردی خاص بعضی مشکلات سخت افزاری با فلش کردن بایاس رفع می گردد ولی برای اینکار باید به یک نمایندگی یا تعمیرکار مجاز و معتبر که دانش آنرا داشته باشد مراجعه کنید. وگرنه احتمال صدمه دیدن آن زیاد است.اگر هنوز کامپیوتر شما ری استارت می شود باید منبع تغذیه را تعویض نمایید. اگر مشکل حل نشد آنگاه به سراغ مادربرد بروید. منبع تغذیه یکی از ارزان ترین قمت های کامپیوتر است و علت بسیاری از ری استارت های نا خواسته است. در تعویض منبع تغذیه حتماً به توان آن که بر حسب وات است توجه نمایید. توان منبع تغذیه جدیدی که نصب می کنید باید بزرگتر مساوی منبع تغذیه قبلی باشد. مثلاً اگر منبع تغذیه قبلی شما 350 وات بوده است می توانید یک منبع تغذیه 250 وات یا 400 وات یا حتی بزرگتر انتخاب کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۳ ، ۰۷:۳۶
admin