مجله کامپیوتر و موبایل

آموزش |نقدو بررسی و ترفندهای مهم کامپیوتر و موبایل

مجله کامپیوتر و موبایل

آموزش |نقدو بررسی و ترفندهای مهم کامپیوتر و موبایل

انواع آموزش های کاربردی از کامپیوتر و موبایل و همچنین اخبار تکنولوژی و نقد وبررسی قطعات سخت افزاری کامپیوتر و موبایل را می توانید در این وبلاگ مشاهده کنید

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است


به ترفندهای جدیدتر ویندوز 8 خوش آمدید

در این مقاله چند ترفند که احتمالا از وجود آنها اطلاعی ندارید را برایتان آماده کرده ایم.

Windows-8-Microsoft-Store

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ خواه اینکه شما ویندوز۸ را دوست داشته باشید یا نداشته باشید یا کلا از رابط مترو خوشتان نیاید ترفندهایی که خدمت شما بیان خواهیم کرد به شما کمک شایانی در استفاده کاربردیتر از ویندو۸ می کنند.

۱- غیرفعال کردن صفحه قفل :

win8

همانطور که می دانید زمانی که شما سیستم خود را ری استارت یا لوگ اوت(Log Out) یا لوگ این(Log In) می کنید ویندوز یک صفحه به نام صفحه قفل یا lock screen به شما نشان می دهد.از نظر ظاهری این صفحه مشکلی ندارد اما به ازای هر بار راه اندازی سیستم خود با این صفحه روبرو شده و مجبورید برای لوگ این شدن(Log In) کلیدهای بیشتری را فشار دهید که همین قضیه می تواند فرصت زیادی را از شما بگیرد.اما جای نگرانی وجود ندارد اگر چه شرکت مایکروسافت فعال کردن این تنظیم را مخفی کرده است اما ما به شما نشان خواهیم داد تا چگونه آنرا به صورت کامل غیرفعال کنید.

این تنظیم در ویرایشگر Group Policy واقع شده است.برای اجرای رابط کاری این ویرایشگر ,کافی است در ویندوز۸ در صفحه شروع یا همان Start Screen دستور gpedit.msc را تایپ کرده و سپس کلید enter را فشار دهید.بعد در رابط Group Policy مسیر Computer ConfigurationAdministrative TemplatesControl PanelPersonalization را طی کرده و سپس روی گزینه ای با نام “Do not display the lock screen” دابل کلیک کنید.بعد از این کار گزینه Enabled را انتخاب کرده و روی دکمه Ok کلیک کنید.کل کار همین بود.حال هر زمان که شما سیستم خود را ری استارت,لوگ اوت(Log Out) یا لوگ این(Log In) کنید شما به جای صفحه Lock Screen صفحه ای با نام Login Screen را خواهید دید.البته Login Screen نیز صفحه ای است که در شرایط خاصی نمایان می شود.همچنین اگر شما این عملیات را با حذف صفحه شروع یا همان Start Screen انجام دهید شما می توانید بعد از لوگ این شدن به صورت مستفیم به میزکار خود یا همان Desktop نیز لوگین شوید.درست مانند نسخه های قبلی ویندوز.

۲- گرفتن به یکباره عکس از صفحه و ذخیره آن :

win8-1

ویندوز ۸ یک کلید میانبر ویژه و جدید دارد که به شما اجازه می دهد به صورت آنی از محیط کاری خود عکس گرفته و آنرا ذخیره کنید.برای گرفتن عکس کافی است کلید ویندوز روی صفحه کلید را پایین نگه داشته و کلید Print Screen را فشار دهید.با این کار صفحه شما فلش شده و ویندوز یک تصویر از محیط کاری شما در پوشه Pictures تحت پسوند فایل تصویری PNG ذخیره می کند.

نکته :همانطور که میدانید اکثرا من مترجم این متون هستم و به نسبت کمتر پیش می آید که خودم مقاله بنویسم.و من هیچ ضمانتی بابت جدید بودن این قابلیت نمی کنم.البته اگر شما کلیدهای WinKey+Alt+Print Screen را همزمان فشار دهید شاید از پنجره جاری که فوکوس روی آن تنظیم شده است عکس گرفته شود.باز هم تضمینی نمی کنم.

۳- جلوگیری از باز شدن فایل ها در رابط مترو :

اگر تازه شروع به کار با ویندوز۸ کرده باشید شاید وقتی برای اولین بار روی یک فایل تصویری در  Windows Explorer دابل کلیک کنید کمی تعجب کنید چرا که ویندوز به جای باز کردن آن فایل در محیطی مانند Windows Picture Viwer آنرا با استفاده از یکی از برنامه های موجود در رابط بصری و پیشرفته مترو باز می کند.به طور کلی ویندوز در حالت پیشفرض کلیه تصاویر ,موزیک ها,ویدئوها را با استفاده از برنامه های موجود در رابط مترو باز می کند.این قضیه حتی در صورتی که فایل های مورد نظر را از میزکار یا همان Desktop خود نیز باز کنید صدق می کند.خب حالا ما یک راهکار داریم.

برای جلوگیری از این کار کلید ویندوز روی صفحه کلید را فشار داده تا به رابط مترو دسترسی پیدا کنید سپس عبارت Default Programs را تایپ نموده و کلید Enter را فشار دهید.بعد روی پیوندی که با عبارت Set your default programs مشخص می شود کلیک کنید.

سپس در رابط کاربری ظاهر شده و در بین لیست برنامه های نصب شده از این رابط ، برنامه Windows Photo Viewer را انتخاب کرده و سپس روی تنظیم Set this program as default کلیک کنید.تا به عنوان برنامه پیشفرض برای فایل های تصویری در نظر گرفته شود.برای فایل های ویدئویی نیز می تواند برنامه Windows Media Player یا هر برنامه پخش کننده ویدئوی دیگر را انتخاب کنید.به طور کلی در رابط Default Programs شما می توانید برای اجرای فایل ها، برنامه مورد علاقه خود را تنظیم کنید.

البته لازم به یادآوری است که شما همچنین می توانید از برنامه هایی که خودتان آنها را نصب کرده اید نیز استفاده کنید.

۴- نمایش ابزارهای مدیریتی یا همان Administrative Tools :

اگر کمی حرفه ای باشید حتما متوجه شده اید که در ویندوز۸ به طور پیشفرض ابزارهایی مانند Event Viewer, Computer Management و دیگر ابزارهای مدیریتی در صفحه شروع یا همان Start Screen مخفی شده اند.اگر شما به طور مکرر از این گونه ابزارها استفاده می کنید لازم است بدانید که می توانید آنها را از حالت مخفی در آورید.

برای این منظور از صفحه Start screen ,مواس خود را به گوشه راست بالا یا پایین این صفحه حرکت داده و سپس روی بخش Settings ظاهر شده کلیک کنید.شما همچنین می توانید با فشار کلید میانبر WinKey-C به این بخش دسترسی داشته باشید.به هر حال از هر روشی که استفاده می کنید نوار لغزنده Show administrative tools را از No به Yes تغییر دهید.از این پس ابزارهای مدیریتی  یا Administrative Tools در صفحه شروع و در بین لیست تمامی برنامه ها ظاهر می شوند.

۵-  کنترل نگهداری خودکار :

ویندوز۸ دارای یک ویژگی جدید زمانبندی شده است که به صورت خودکار نرم افزارها را آپدیت کرده,اسکن های امنیتی انجام داده و و سیستم را در نقاط زمان بندی شده بررسی می کند.به طور پیشفرض وظایف نگداری سیستم در ساعت ۳ صبح اجرا می شوند از آن طرف اگر شما در نقاط زمان بندی شده از سیستم خود استفاده می کردید ویندوز منتظر می ماند تا کامپیوتر در حالت Idle یا بیکار قرار بگیرد.برای تغییر این نقاط زمانی کافی است بخش Action Center را با کلیک بر روی آیکون پرچم در بخش Tray سیستم (سمت راست نوار وظیفه)خود باز کنید.با باز شدن رابط کاری Action Center می توانید گزینه ای با نام Automatic Maintenance تحت فهرست Maintenance  را ملاحظه کنید بعد با کلیک بر روی پیوند Change maintenance settings می توانید نقاط زمانی برای نگهداری سیستم خود را تنظیم کنید.

۶- سفارشی سازی برنامه های جست و جو :

win8-2

همانطور که میدانید زمانی که شما از ویژگی جست وجو در ویندوز۸ خود استفاده می کنید برنامه های مترو به عنوان یک تنظیم در کنار این جست وجوها برای اجرای نتایج جست وجو ظاهر می شوند.حال جالب اینجاست که شما می توانید این برنامه ها را کنترل کرده و لیست برنامه ها را بهتر مدیریت کنید.اول از همه روی بخش Settings از هر جایی روی سیستم خود کلیک کرده(طبق روش گفته شده در گزینه شماره ۴) و سپس روی پیوند More PC settings کلیک کنید.بعد از صفحه PC settings روی Search category کلیک کرده و از نوار لغزنده برای مخفی کردن برنامه هایی که در هنگام جست وجو به آنها نیازی ندارید استفاده کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۲ ، ۱۹:۳۶
admin

کلیات امنیت در گوشی های هوشمند و تبلت ها

در قسمت اول  متوجه شده اید که تمرکز این دوره آموزشی بر روی سیستم عامل آی او اس و اندروید است و به همین دلیل اکثر مطالب این دوره آموزشی در مورد روش ها و ترفندهای افزایش امنیت در این دو سیستم عامل است، حال می خواهد این سیستم عامل بر روی آی فون باشد، نکسوس ۷ باشد و یا سامسونگ گلکسی یا آی پد.

اما قبل از اینکه به صورت تخصصی به این دو سیستم عامل بپردازیم، بد نیست که فارغ از نوع گوشی و یا تبلت و سیستم عامل آن، نکاتی کلی که می تواند برای هر گوشی هوشمند و تبلتی کاربردی باشد را بیان کنیم.

تنها نگذاشتن گوشی هوشمند و تبلت خود!
اولین و ساده ترین نکته که می توان آن را به تمام گجت ها و ابزاری دیجیتالی و قابل حمل مانند دوربین عکاسی هم نسبت داد آن است که گوشی هوشمند و تبلت خود را به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی تنها نگذارید، حتی در مقابل دوستان صمیمی خود!

شاید با خواندن پاراگراف بالا بگویید که این نکته کاملا بدیهی است، زیرا با تنها گذاشتن گوشی هوشمند و تبلت تان، ممکن است که یک فرد آنها را بدزدد. اما اگر پاسخ درسنامه را بخواهید، باید بگوییم که دزدیده شدن گوشی هوشمند و تبلت شما تنها بخشی از علت بیان این نکته است. بخش مهمتر و بااهمیت تر به این نکته باز می گردد که دستگاه شما حاوی اطلاعات حیاتی و مهمی مانند لیست ایمیل ها و تصاویر خصوصی شماست که با تنها گذاشتن آن، امکان انتشار و لو رفتن آنها را افزایش می دهید! مثلا از کجا معلوم زمانی که برای شستن دست های خود به دستشویی رستوران می روید، گارسون و یا دوست شما مشغول چک کردن ایمیل و یا کپی کردن اطلاعات داخل دستگاه شما نباشد؟!

پس فراموش نکنید که تحت هیچ شرایطی گوشی هوشمند و تبلت خود را تنها نگذارید.

به روز بودن سیستم عامل
اگر دوره «مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت» را خوانده باشید، متوجه شده اید که به روز نگه داشتن نرم افزارها و سیستم عامل رایانه یتان بسیار حیاتی و مهم است. این قاعده در مورد گوشی های هوشمند و تبلت ها نیز برقرار است و شما باید همواره گوشی هوشمند یا تبلت خود را به آخرین نسخه سیستم عامل ارائه شده از سوی شرکت توسعه دهنده آن، ارتقا دهید و آن را به روز نگه دارید.

این کار باعث می شود که حفره های امنیتی احتمالی در سیستم عامل از بین بروند و اطلاعات شما در امنیت بیشتری قرار داشته باشند. در مورد سیستم عامل آی او اس هم باید بر روی این نکته تاکید کنیم که تحت هیچ شرایطی و به هیچ عنوان از نسخه جیلبرک شده استفاده نکنید. علت این پیشنهاد به این نکته باز می گردد که نسخه های جیلبرک شده در بسیاری مواقع دارای حفره های امنیتی زیادی هستند که امکان رصد و جاسوسی بر روی گوشی هوشمند و یا تبلت تان را بالا می برند. دقت کنید که این مورد برای سیستم عامل اندروید نیز صادق است و تا جایی که امکان دارد از روت کردن ابزار اندرویدتان خودداری کنید.

انتخاب رمز عبور مناسب و قوی
یکی از ساده ترین روش ها برای افزایش امنیت گجت ها و همچنین حساب های آنلاین تان، انتخاب رمز عبور مناسب و قوی است. رمز عبوری که طولانی و پیچیده، شامل حروف بزرگ، کوچک، عدد و علامت های خاص مانند درصد (٪) و به اطلاعات شخصی شما مانند تاریخ تولد یا شماره تلفن همراه تان مربوط نباشد.

رمز عبور مناسب و قوی این امکان را به شما می دهد که اطلاعات موجود در دستگاه خود را پس از چند بار وارد شدن رمز عبور اشتباه به صورت کامل پاک کنید. در این مورد در درس های آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دقت در دانلود اپلیکیشن های مختلف
مهمترین ویژگی گوشی های هوشمند و تبلت ها وجود میلیون ها اپلیکیشن مختلف است که جذابیت استفاده از این ابزارها را دو چندان می کند. اما خطری که با ظهور این اپلیکیشن ها، کاربران گوشی های هوشمند و تبلت ها را تهدید می کند، وجود اپلیکیشن هایی است که حاوی بدافزار هستند و خطر جاسوسی و دزدیدن اطلاعات را با خود به همراه دارند.

با نگاهی به اخبار مختلف، به راحتی می توان ده ها اپلیکیشن مخرب را یافت که با روش ها و ترفندهای مختلفی مشغول دزدیدن اطلاعات کاربران بوده اند. مثلا ممکن است یک اپلیکیشن مخرب که حاوی بدافزار است، آدرس ایمیل شما را بدزدد و آن را به اسپمرهای مختلف ارسال کند و یا در حالت بدتر، کلیه های حرکات شما در گوشی همراه یا تبلت تان را زیر نظر بگیرید و نام های کاربری و رمزهای عبور آنها را بدزد!

به همین دلیل، در هنگام نصب هر اپلیکیشن در مورد درستی آن دقت لازم را داشته باشید و تا زمانی که از منتشر کننده آن اطمینان حاصل نکرده اید، آن را نصب نکنید. این نکته را هم بد نیست بگوییم که از نظر امن بودن اپلیکیشن های مختلف، وضعیت اپ استور اپل در مقایسه با گوگل پلی بسیار بهتر است و علت آن به سیاست سخت گیرانه اپل برای تایید یک اپلیکیشن باز می گردد، سیاستی که در مورد گوگل پلی آنقدرها سخت گیرانه نیست.

دقت در استفاده از اینترنت بی سیم
در این مورد در دوره «مبانی امنیت در کامپیوتر و اینترنت» صحبت کرده ایم، اما به دلیل اهمیت آن مجددا به آن اشاره ای می کنیم.

به طور کلی در زمانی که شما به اینترنت بی سیم در یک مکان عمومی (مانند کتابخانه، فرودگاه و...) متصل می شوید، آنچه که باید همواره به یاد داشته باشید آن است که از اتصال امن برای رد و بدل کردن اطلاعات مهم و حساس مانند وارد کردن مشخصات حساب بانکی خود و یک آدرس ایمیل و رمز عبورتان اطمینان حاصل کنید.

به همین دلیل در زمانی که وارد حساب بانکی یا ایمیل خود می شوید، باید به یاد داشته باشید که از طریق گواهینامه امنیتی SSL وارد شوید. راه شناسایی این نوع اتصال امن که کلیه اطلاعات رد و بدل شده بین رایانه شما و مقصد را رمزگذاری می کند، دقت به آدرس وب سایت است. اگر آدرس وب سایتی به صورت httpS:// بود، اتصال شما امن است.

علاوه بر این به شما پیشنهاد می کنیم که برای اطمینان بیشتر و محافظت از خود در مکان های عمومی، از اتصال وی پی ان (VPN) استفاده کنید تا امکان دزدیده شدن اطلاعات ارسالی و دریافتی توسط شما از بین برود.

نکته: اگر تبلت یا گوشی هوشمند شما دارای اتصال اینترنت 3G است، به شما پیشنهاد می کنیم که از این اتصال به جای اینترنت بی سیم استفاده کنید.

فعال کردن امکان پاک کردن اطلاعات از راه دور
احتمال گم کردن یا به سرقت رفتن هر ابزار قابل حملی وجود دارد و گوشی های هوشمند و تبلت ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. همانگونه که در درس های قبلی اشاره کردیم، هر کاربری چه دلش بخواهد و چه دلش نخواهد، اطلاعات مهم و حیاتی ای را بر روی تبلت یا گوشی هوشمند خود ذخیره می کند. به همین دلیل نیاز به از بین بردن این اطلاعات در زمان گم شدن یا به سرقت رفتن، بیش از پیش احساس می شود.

سیستم عامل های آی او اس و اندروید اپلیکیشن هایی را در اختیار شما قرار می دهند که امکان پاک کردن اطلاعات از راه دور را میسر می کنند به گونه ای که شما به صورت از راه دور می توانید هر آنچه را که بر روی تبلت یا گوشی هوشمند خود ذخیره کرده اید را پاک کنید!

در ادامه این دوره در مورد این اپلیکیشن ها صحبت خواهیم کرد اما تا آن زمان این نکته را در نظر داشته باشید که این امکان به صورت ۱۰۰٪ کاربردی نیست و در صورت خاموش بودن تلفن هوشمند یا تبلت شما، امکان پاکسازی اطلاعات وجود ندارد.

پشتیبان گیری از اطلاعات
پشتیبان گیری از اطلاعات در دنیای آنلاین یکی از کارهایی است که باید هر کاربری آن را در برنامه هفتگی، ماهیانه و یا سالیانه خود قرار دهد و هر از چند گاهی از اطلاعات مهم خود یک نسخه پشتیبان داشته باشد. تلفن های هوشمند و تبلت ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند و شما باید همواره از اطلاعات خود بر روی آنها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

خوشبختانه سیستم های عامل آی او اس و اندورید امکانات و همچنین اپلیکیشن ها مختلفی با این هدف دارند که شما به راحتی می توانید توسط آنها این کار را انجام دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۲ ، ۱۸:۲۱
admin

 
در این آموزش قصد بر این هست که آموزش کامل و تصویری
ریستور کردن ویندوز ۷ رو به چند ساعت,چند روز و یا به روز اول
آموزش بدم
در ادامه مطلب باما همراه باشید…
 
 
 
ابتدا برید به منوی استارت ویندوزتون
در قسمت جستوجو کلمه system restore رو سرچ کنید
سپس روی system restore کلیک کنید طبق عکس زیر
بعد از کلیک بر روی system restore به پنجره زیر رو به رو خواهید شد
بر روی next کلیک کنید
حال پنجره زیر مقابل شماست:
خب اصلی ترین قسمت همین جاست شما باید مدت رو برای ریستور شدن
ویندوزتون معین کنید مثلا ۲ ساعت پیش یا ۲ روز پیش یا کلا به روز اولی
که ویندوز رو نصب کردید
(در کادر قرمز رنگی که در عکس بالا مشخص کردم میبینید که
یکسری تاریخ همراه با ساعت موجود هست
اینا ساعت و تاریخ هایی هست که شما هروقت ویندوز رو ریستور میکنید
در این جا ثبت خواهد تا سری بعد در صورت تمایل ویندوز رو به یکی
از تاریخ و زمان های ثبت شده بازگشت یا همان ریستور کنید
به طور مثال الان در تاریخ ۲۰۱۳/۸/۲۲ من ویندوز رو رستور میکنم
این تاریخ ثبت خواهد شد.
سری بعد میتونید درصورت بروز مشکل ویندوز رو به همون تاریخ ۲۰۱۳/۸/۲۲
ریستور کنم)
خب شما میتونید بعد از این که زمان رو مشخص کردید بر روی next کلیک کنید
و در آخر به پنجره زیر هدایت خواهید شد
برای رستور شدن و اتمام کار بر روی finish کلیک کرده
حالا ویندوز شما به صورت خودکار ریست خواهد شد
و بعد از مدت زمان حدودا ۵ الی ۷ دقیقه ویندوز شما
به زمانی که مشخص کرده بودید بالا میاد
موفق باشید
———————————————————
*نوشته اصلی+منبع:www.ghati.ir
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۲ ، ۰۹:۰۶
admin

متأسفانه گذر عمر تأثیر خوبی روی کامپیوتر شما ندارد. به همین دلیل، کامپیوتر تحت ویندوز شما که روزی چالاک و سریع بود، پس از مدتی انگار که هارد دیسک آن مانعی برای حرکت داشته باشد، کند عمل می‌کند. پس از گذشت چند سال این مشکل می‌تواند آنقدر بغرنج شود که کامپیوتر را در عمل غیرقابل استفاده کند. بالا آمدن آن می‌تواند مدت‌ها طول بکشد و گاه‌به‌گاه متوقف شود یا هر بار که می‌خواهید کار مفیدی با آن انجام دهید، کند شود.
این داستان آشنا به‌نظر می‌رسد، اما نگران نباشید. راه‌های بدون هزینه زیادی برای درمان کسالت کامپیوتر وجود دارد. در برخی موارد ارتقای کارایی آنقدر مؤثر است که باعث می‌شود کامپیوتری که می‌رفت تا فرسوده شود، یک یا دو سال دیگر نیز به‌کار خود ادامه دهد. بنابراین ارزش آن را دارد که مقداری از زمان خود را صرف این مقوله کنید و یک بار هم که شده آن را امتحان کنید.
کند، کند، سریع، سریع، کند
اگر شما هم لذت روشن کردن یک کامپیوتر نو را برای نخستین بار تجربه کرده‌اید، حتماً به‌خاطر می‌آورید که کامپیوتر مذکور سریع به‌نظرتان می‌رسید. افسوس که این لذت پس از مدتی به ناامیدی می‌گراید. هر چه بیشتر از کامپیوتر خود استفاده کنید، بر خلاف تمام تلاش‌های شما، ویندوز کندتر و کندتر می‌شود.
یک کامپیوتر در موارد مختلفی می‌تواند کند شود. مثلاً ممکن است از وقتی کامپیوتر را روشن می‌کنید تا زمانی که موفق به دیدن صفحه بالا آمدن ویندوز یا دسکتاپ شوید، مدتی طولانی طول بکشد؛ ممکن است مجبور باشید مدت زیادی برای اجرای برنامه‌ها صبر کنید؛ وبگردی می‌تواند به‌جای یک کار لذت‌بخش به کاری طاقت‌فرسا تبدیل شود؛ یا این‌که ممکن است کامپیوتر به‌طورمرتب Crash کند یا ویندوز از کار بایستد و معمولاً هم این اتفاق در بدترین لحظه ممکن رخ می‌دهد. اما چرا چنین اتفاقی برای یک کامپیوتر می‌افتد و راه‌حل آن چیست؟
در این مقاله قرار نیست زمان زیادی را صرف توضیح دلایل فنی این موضوع کنیم که چرا کامپیوترهای تحت ویندوز پس از مدتی کند می‌شوند، اما همیشه نمی‌توانید مایکروسافت را سرزنش کنید. بسیاری از مسائل توسط خود شما به کامپیوترتان تحمیل می‌شوند؛ حتی اگر متوجه این موضوع نباشید. برخی از مشکلات نیز می‌تواند به‌دلیل بد نوشته شدن برخی برنامه‌ها باشد.
دلیل آن‌که یک کامپیوتر نو سریع به‌نظر می‌رسد، این است که کارهای کمی برای انجام دارد. فقط کامپوننت‌هایی که برای اجرای ویندوز لازم هستند نصب شده‌اند و تمامی آن‌ها نیز تحت کنترل کامل ویندوز هستند. مشکل وقتی آغاز می‌شود که ما شروع به نصب و پاک‌کردن برنامه‌ها می‌کنیم.
این موضوع ممکن است بیش از حد واضح به‌نظر برسد، اما به‌راحتی می‌توان فراموش کرد که هر برنامه‌ای که نصب می‌شود نیازمند استفاده از برخی منابع کامپیوتر است: حافظه، فضای هارددیسک، قدرت پردازش و.... برخی برنامه‌ها حریص‌تر هستند و برخی نیز چندان مایل به تقسیم منابع با دیگران نیستند. با افزایش برنامه‌هایی که همگی برای دستیابی منابع بیشتر با یکدیگر در نزاع هستند، سرانجام زمانی فرا می‌رسد که هیچ‌کدام از آن‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند.
اول مهم‌ترین‌ها
قبل از آن‌که خانه‌تکانی کامپیوتر خود را آغاز کنید، به‌یاد داشته باشید که حتماً برای آن‌که مانع از دست رفتن اطلاعات شوید، یک نسخه پشتیبان کامل از داده‌های خود تهیه کنید. ‌اگر هم مطمئن نیستید می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی www.snipca.com/x356 اطلاعات لازم را کسب کنید، ‌البته قبل از انجام هر کاری باید یک اسکن کامل ضدویروس و ضدبدافزار انجام دهید. تلاش برای ارتقای کارایی کامپیوتری که توسط بدافزارها کند شده‌، کاملاً بی‌فایده است. اقدام مهم دیگر این است که مطمئن شوید، هارددیسک شما فاقد خطا است. این کار ممکن است کمی ترسناک به‌نظر برسد، اما در حقیقت کار ساده‌ای است. برای این کار کادر «خطایابی هارد دیسک» را در همین مقاله مشاهده کنید.
از ابتدای استفاده تا کنون چه تعداد برنامه روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما «هیچ» باشد ما را غافلگیر کرده‌اید. بسیاری از ما برنامه‌های زیادی را امتحان کرده‌ایم و اگر مواردی همچون به‌روزرسانی‌ها و ابزارهای اضافه مرورگرها را نیز حساب کنید، بیشتر ما از ابتدا تا کنون ده‌ها برنامه روی کامپیوتر خود نصب کرده‌ایم.
سؤال بعدی این است که چه تعداد از برنامه‌های مذکور را پس از نصب پاک کرده‌اید؟ هر برنامه‌ای که نصب می‌شود فضایی از هارد را اشغال می‌کند و با توجه به نوع برنامه، می‌تواند کامپوننت‌هایی را نصب کند که ‌هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا می‌شوند، حتی اگر شما هرگز از برنامه مذکور استفاده نکنید.
بسیاری از همین برنامه‌ها بخشی از حافظه در دسترس سیستم شما را در اختیار می‌گیرند و باعث کندی سیستم می‌شوند. حتی اگر سعی کنید با دقت زیادی همه برنامه‌های ناخواسته را پاک کنید، ممکن است آن‌ها رد پایی از خود به‌جای بگذارند که خود می‌تواند باعث کندی سیستم شود.
با حذف برنامه‌های اضافی سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهید.
 
مشکل کجاست؟
اگر بیش از دو دقیقه طول می‌کشد تا صفحه Login ویندوز را ببینید، به احتمال مشکل اصلی به درایورها مربوط می‌شود. حل این مشکل کار دشواری است و معمولاً نیازمند نصب دوباره خود ویندوز است، برای حل این مشکل کادر «تازه کردن ویندوز» را مشاهده کنید.
در نهایت، اگر در زمانی منطقی به صفحه Login می‌رسد، اما پس از وارد کردن اطلاعات کاربری ظاهر شدن دسکتاپ زمانی غیرعادی می‌برد، مقصر اصلی برنامه‌هایی هستند که هر کدام ‌هنگام بالا آمدن سعی دارند بخشی از خود را بارگذاری کنند.‌ بنابراین به قسمت راست نوار وظیفه، کنار ساعت نگاه کنید، اگر آیکون‌های این قسمت تعدادشان زیاد است، این موضوع خود یکی از دلایل کندی سیستم شما است. هر آیکونی در این قسمت از نوار وظیفه (که با عنوان Notification Area  شناخته می‌شود) برنامه یا ابزاری است که در حافظه سیستم بارگذاری شده و بخشی از منابع پردازشی باارزش سیستم را مصرف می‌کند. برخی از آن‌ها می‌توانند مفید باشند، مانند ساعت و کنترل صدا، اما بقیه آن‌ها معمولاً کاری جز کند کردن سیستم انجام نمی‌دهند. قبل از حل این مشکل، بهتر است کمی به جوان‌تر کرن سیستم خود بپردازید.
خوشبختانه یک ابزار توکار به‌نام Disk Clean Up در ویندوز وجود دارد که ابزار مناسبی برای دوباره جوان کردن کامپیوتر است. از  طریق منوی Start زیرمنوی Accessories، All Programs و سپس System Tools می‌توانید به Disk Clean Up دستــرسی پیدا کنید.
با استفاده از ابزار Disk Cleanup می‌توانید فایل‌های زائد را حذف کنید.
 
اگرچه استفاده از این ابزار خطری ندارد، سه مورد وجود دارد که بهتر است قبل از پاک کردن آن‌ها با Disk Clean Up دوباره آن‌ها را بررسی کنید. مورد اول Office Setup Files است. پاک کردن این فایل‌ها آفیس را از کار نمی‌اندازد، اما ممکن است باعث درخواست آفیس مبنی بر قرار دادن دیسک اصلی نصب شود. بنابراین، اگر دیسک آن را ندارید، بهتر است این گزینه را تیک نزنید.
مورد بعدی Compress Old Files است. این گزینه حجم فایل‌هایی را که مدتی هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نشده کم می‌کند. با وجود این‌که این گزینه فضای آزاد بیشتری روی هارد‌دیسک در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما می‌تواند زمان بسیار زیادی طول بکشد. اگر تصمیم دارید از این گزینه استفاده کنید، اول مطمئن شوید که چند ساعت زمان در اختیار دارید.

تازه کردن ویندوز
در برخی موارد ممکن است اوضاع سیستم آن‌قدر آشفته باشد که تلاش برای پاک‌سازی و حل کردن مشکلات و خطاها بیش از حد معمول زمان‌بر و انرژی‌بر باشد. در این موارد بخش‌های مختلفی از ویندوز ناقص شده‌ یا توسط ویروس‌ها خراب شده‌ و کارکرد سیستم‌عامل را مختل کرده‌اند.
در این مواقع، بهترین کار این است که همه چیز را از اول شروع کنید و ویندوز را از ابتدا نصب کنید. واضح است که ‌تأثیر این کار چشم‌گیر خواهد بود. برای این کار نیز راهنماهای قدم‌به‌قدم زیادی وجود دارند (مانند راهنمایی که در آدرس www.snipca.com/x365 می‌توانید پیدا کنید). البته مسلم است که راه بهتر برای بهبود کامپیوتر مذکور، تبدیل آن به یک سیستم تحت ویندوز 7 است. این سیستم‌عامل جدید نسبت به ویستا کارکرد بسیاری بهتری روی کامپیوترهای قدیمی‌تر دارد.
 
 
در نهایت، اگر سیستم مورد استفاده شما لپ‌تاپ است، بهتر است گزینه Hibernation File Cleaner را تیک نزنید. شاید این فایل حجم زیادی داشته باشد، اما بخشی از Power Management است و برای آن‌که بتوانید لپ‌تاپ خود را به حالت Sleep ببرید، بهتر است این گزینه را تیک نزنید.
در کادر محاوره‌ای Disk Clean UP زبانه یا تب اضافه‌ای به‌نام More Options وجود دارد (اگر در ویندوز ویستا روی گزینه Show Files From All Users کلیک نکنید، این تب را نمی‌بینید). اگر روی این تب کلیک کنید، فقط دو دکمه می‌بینید. دکمه اول بخشی از کنترل پنل را باز می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد برنامه‌های ناخواسته را پاک کند. پس این فهرست را به‌دقت بررسی کنید و برنامه‌هایی را که دیگر استفاده‌ای برای شما ندارد، انتخاب کنید و با کلیک روی Remove (در اکس‌پی) یا راست‌کلیک روی آن‌ها و انتخاب Uninstall (در ویستا)، آن‌ها را پاک کنید.‌ اگر در این میان برنامه‌هایی وجود دارند که نمی‌دانید چیستند یا از آن‌ها مطمئن نیستید، بهتر است فعلاً آن‌ها را به حال خود بگذارید.
دکمه دوم در تب More Options اطلاعات مربوط به System Restore را پاک می‌کند. از آنجا که System Restore یک ابزار مهم برای بازیابی به‌شمار می‌آید، در موارد عادی استفاده از این گزینه توصیه نمی‌شود. پیش از این اشاره کردیم که ممکن است Notification Area در ویندوز شما پر از آیکون‌های مختلف باشد. بسیاری از این آیکون‌ها به برنامه‌هایی مربوط هستند که هنگام آغاز ‌کار ویندوز به‌طور خودکار اجرا می‌شوند، مثلاً نرم‌افزار پرینتر یا ضدویروس. برخی از این موارد ضروری هستند.
برای آن‌که ببینید چه برنامه‌هایی ‌هنگام آغاز به‌کار اجرا می‌شوند، اول باید پوشه Startup را بررسی کنید. برای این کار از طریق منوی Start و زیرمنوی All Programs به Startup نگاهی بیاندازید. ممکن است برنامه‌هایی را در این پوشه مشاهده کنید. به این ترتیب، می‌توانید با خیال راحت برنامه‌هایی را که مورد نیاز نیستند پاک کنید. این کار برنامه مذکور را از روی سیستم پاک نمی‌کند، اما از اجرای آن هنگام بالا آمدن ویندوز جلوگیری می‌کند.
با حذف برنامه‌ها از استارت‌آپ کارایی ویندوز را بالا ببرید.
 
چندپارگی
زمانی که بحث ذخیره کردن فایل‌ها روی هارد دیسک مطرح می‌شود، کارکرد ویندوز بیش از حد آشفته می‌شود. در اصل، د رابتدا ویندوز فایل‌ها را به‌گونه‌ای ذخیره می‌کند که تمام محتوای آن در یک مکان واحد ذخیره می‌شود، اما پس از مدتی با پر شدن دیسک ویندوز شروع به پخش کردن فایل‌ها به‌صورت نامرتب می‌کند. این کار با نام چندپارگی یا Fragmentation شناخته می‌شود و به‌تدریج با وجود زمان مورد نیاز برای خواندن فایل‌های چندپاره، کامپیوتر را کند می‌کند.
این نقص می‌تواند با فرآیندی که تفرق‌زدایی یا Defragmentation نامیده می‌شود، جبران شود. تفرق‌زدایی هارد‌دیسک به‌طور مرتب کار مفیدی است و ویستا به‌طور خودکار هر یک هفته (به‌طور پیش‌فرض) این کار را انجام می‌دهد. برای تفرق‌زدایی به‌صورت دستی در ویستا کافی است روی درایو خود راست‌کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید و در تب Tools گزینه Defragment Now را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه امکان تنظیم برنامه زمانی تفرق‌زدایی خودکار نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد، اما برای تفرق‌زدایی دستی، گزینه Defragment Now و درایوهای مورد نظر خود را انتخاب کنید. این فرآیند مدت زمان زیادی طلب می‌کند، اما می‌توانید همزمان کارهای دیگر خود را نیز انجام دهید.
با تفرق‌زدایی (Defrag) هارد دیسک کارایی سیستم را افزایش دهید.
 
در ویندوز اکس‌پی امکان تعیین برنامه زمانی برای تفرق‌زدایی خودکار وجود ندارد، اما می‌توانید این کار را به‌صورت دستی انجام دهید. درMy Computer  روی درایو مورد نظر راست‌کلیک کرده و در تب  Tools گزینه Defragment Now را انتخاب کنید. اگر قصد دارید در اکس‌پی برنامه زمانی برای تفرق‌زدایی تنظیم کنید یا به‌دنبال گزینه دیگری برای ویستا هستید، با مراجعه به آدرس اینترنتی www.snipca.com/x348 می‌توانید برنامه رایگانی با چنین قابلیت‌هایی پیدا کنید.
خودکارسازی کارها
تا اینجا به بررسی برخی از راه‌های اولیه و اصلی تمیز کردن کامپیوتر پرداختیم، اما ممکن است از خود بپرسید: «آیا برنامه‌ای برای انجام خودکار همه این کارها وجود دارد؟» پاسخ این است که انواع مختلفی از برنامه‌ها وجود دارند که ادعا می‌کنند قابلیت افزایش سرعت کامپیوتر را دارند (برای اطلاعات  بیشتر به مقاله  مراجعه کنید)، اما مشکل اینجا است که همه آن‌ها برنامه‌های مفید یا قابل‌اطمینانی نیستند. تعداد زیادی از این برنامه‌ها، برنامه‌های جعلی‌ای هستند که بیش از آن‌که فایده داشته باشند، مضر هستند.
یکی از برنامه‌های رایگان در این زمینهCcleaner (به‌آدرس www.snipca.com/x347) است. این برنامه در پاک کردن فایل‌ها و میان‌بر‌های ناخواسته و همچنین پاک کردن برنامه‌ها و پاک‌سازی استارت‌آپ به شما کمک می‌کند. Ccleaner برای پاک‌سازی پیشرفته رجیستری ویندوز نیز به‌کار می‌رود.
تصمیمات دشوار
دستکاری نرم‌افزاری سیستم می‌تواند کاری تأثیرگذار و مفید باشد، اما در برخی موارد این کار پاسخ‌گو نیست و تنها راه‌چاره تعویض برخی قطعات است. در حقیقت، هر کامپیوتری می‌تواند از حافظه بیشتر بهره‌مند شود. اگر کامپیوتر شما تحت اکس‌پی است و حافظه آن کمتر از یک گیگابایت، به‌احتمال همیشه هارد خود را در حال کار شدید خواهید دید، حتی زمانی‌که کاری با آن انجام نمی‌دهید. دلیل این امر آن است که ویندوز هنگام مواجه شدن با کمبود رم از هارد استفاده می‌کند که بسیار کندتر است. حداقل رم پیشنهادی برای ویندوز اکس‌پی یک گیگابایت و برای ویستا دو گیگابایت است. در آدرس www.snipca.com/x367 و www.snipca.com/368 می‌توانید‌درباره نصب رم روی سیستم راهنمایی‌های ویدیویی پیدا کنید.
یک هارد‌دیسک بزرگ‌تر و سریع‌تر نیز از راه‌های کم‌هزینه برای افزایش کارایی است. حتی خرید یک هارددیسک اکسترنال و انتقال همه داده‌ها روی آن، می‌تواند فضای بیشتری برای نفس کشیدن در اختیار ویندوز قرار دهد. اطلاعات ویدیویی لازم درباره ارتقای هارد دیسک در کامپیوتر دسکتاپ و لپ‌تاپ در آدرس www.snipca.com/369 و www.snipca.com/370 قرار دارند.
 
 
برنامه‌های ضعیف می‌توانند مدخل‌های نادرستی در رجیستری وارد کنند و برنامه‌هایی که ناقص پاک می‌شوند نیز می‌توانند خطاهایی از خود به‌جا بگذارند که کارکرد ویندوز را تحت‌تأثیر منفی قرار می‌دهند. اسکن رجیستری به‌طور مرتب، مثلاً هر یک ماه یک‌بار، می‌تواند کارکرد ویندوز را روان نگه دارد.
برای استفاده از Ccleaner کافی است آن را دانلود، نصب و اجرا کرده و گزینه Analyze را انتخاب کنید. با استفاده از این روش کارهایی که توضیح دادیم به‌طور خودکار انجام می‌شود، علاوه براین، کارهای کوچک دیگری مربوط به مرورگرهای وب و فایل‌های موقت. پس از آنالیز کردن، با انتخاب گزینه Run Cleaner می‌توانید همه موارد اضافه موجود در فهرست را پاک‌سازی‌کنید.
اگر هنوز از نتیجه کار راضی نیستید روی آیکون Registry در سمت چپ پنجره Ccleaner و سپس روی دکمه Scan for issues کلیک کنید. پس از پایان جست‌وجو می‌توانید فهرست مشکلات رجیستری را بررسی کنید و روی Fix selected issues کلیک کنید. در این مرحله برنامه از کاربر می‌خواهد که در صورت تمایل از  رجیستری پشتیبان بگیرد (توصیه می‌شود روی Yes کلیک کرده و با انتخاب نام و محل مورد نظر فایل پشتیبان را ذخیره کنید). در مرحله بعدی Ccleaner برای هر مشکلی که به وجود آمده گزینه‌ای را برای پاک‌سازی یا نگه داشتن مشکل در اختیار کاربر قرار می‌دهد و انتخاب Fix all issues نیز باعث حل کردن خودکار همه مشکلات پیداشده می‌شود. اگر چند حساب کاربری برای ویندوز خود درست کرده‌اید، باید در هر حساب کاربری Ccleaner را اجرا و مراحل مورد نیاز را طی کنید.
نمایی از برنامه CCleaner
 
نکته مهم این است که برخی برنامه‌های مخصوص پاک‌سازی رجیستری ممکن است کمی تندرو باشند و مواردی را که مورد نیاز ویندوز هستند، پاک کنند. به همین دلیل Ccleaner قبل از پاک‌سازی از کاربر درخواست ذخیره نسخه پشتیبان می‌کند. به این ترتیب، اگر ویندوز پس از پاک‌سازی با مشکلی مواجه شد [که احتمال آن کم است] می‌توانید با راست‌کلیک روی فایل پشتیبان و انتخاب گزینه Merge همه تنظیمات را به وضعیت قبل باز گردانید.
با توجه به این‌که تنظیمات پیش‌فرض Ccleaner قابل اطمینان هستند، بهتر است تنظیمات پیشرفته برنامه (آن‌هایی که خاکستری شده‌اند) را بدون آگاهی قبلی تغییر ندهید. در نهایت، اگر خواستار پشتیبانی فنی و اطمینان خاطر برنامه‌های پولی هستید، می‌توانید از برنامه‌هایی همچون Iolo (به آدرس www.iolo.com)،ا PC Tools (به آدرس www.pctools.com) و Uniblue (به‌آدرس ‌www.uniblue.com) استفاده کنید.
خطایابی هارد دیسک
1- قطع برق، کرش کردن ویندوز و خاموش کردن ناگهانی سیستم می‌تواند باعث خراب شدن فایل‌ها شود.بهتر است قبل از تفرق‌زدایی هارد یا در صورت کرش کردن مداوم سیستم‌عامل این کارها را انجام دهید. ابتدا My Computer (در اکس‌پی) یا Computer (در ویستا یا 7) را باز کنید و درایویی را که حاوی ویندوز است (معمولاً درایو C) پیدا کنید.
 
 
 
2- روی درایو مذکور راست‌کلیک و Properties را انتخاب کنید. روی تب Tools و گزینه Check now کلیک کنید. سپس در جعبه محاوره‌ای ظاهرشده گزینه Automatically fix file system errors را تیک بزنید و مطمئن شوید که گزینه زیر آن تیک نخورده‌است. روی Start کلیک کنید تا ویندوز از شما بپرسد که آیا خواهان انجام برنامه‌ریزی زمانی هستید یا خیر. روی Yes (در اکس‌پی) یا Schedule disk check (در ویستا) کلیک کنید.
 
 
3- کامپیوتر خود را دوباره راه‌اندازی کنید. قبل از آغاز به‌کار ویندوز صفحه‌ای مانند شکل بالا ظاهر می‌شود که به‌طور خودکار دیسک‌ها را چک می‌کند. در ویستا صفحه‌ای سیاه با متن سفید ظاهر می‌شود. این کار ممکن است مدت زیادی طول بکشد (بسته به سرعت سیستم شما و تعداد خطاهای پیداشده). سپس ویندوز دوباره راه‌اندازی می‌شود و به‌طور عادی بالا می‌آید.
 
 
 
 
 
کمک!
پاک‌سازی ویندوز، چه به‌صورت دستی چه با استفاده از یک برنامه، می‌تواند نتیجه قابل توجهی داشته‌باشد. اما در برخی موارد ممکن است جواب ندهد. در این موارد، چند گزینه پیش روی شما است. اول این‌که ویندوز خود را دوباره از نو نصب کنید (کادر « تازه کردن ویندوز»  را ببینید). اگر هم ویندوز شما مشکلی ندارد و سیستم شما همچنان کند است، باید برخی قطعات اصلی خود را تعویض کنید (کادر «تصمیمات دشوار» را ببینید).
در اغلب مواقع، راهکارهای مذکور در این مقاله می‌توانند بسیاری از مشکلات یک کامپیوتر قدیمی را حل کنند و جان تازه‌ای به آن ببخشند. این کار هیچ هزینه‌ای ندارد و در بسیاری از موارد می‌تواند خرید یک کامپیوتر جدید را یکی دو سال عقب بیاندازد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۲ ، ۱۷:۵۵
admin

نحوه بازکردن فلش, کامپیوترهای شخصی, نصب بدافزارها
همواره یکی از متداولترین خطراتی که کامپیوترهای شخصی را تهدید می کند، نصب بدافزارها و برنامه های مخرب از طریق عدم آشنایی با نحوه صحیح بازکردن CD و Flash ها است. معمولاً بدافزارها به گونه ای نوشته می شوند که با دوبار کلیک بر روی درایور یا انتخاب گزینه هایOpen و Auto Play قابل اجرا هستند.
 
حال برای اینکه کامپیوتر شما از حمله بدافزارها در امان بماند، تنها کافی است که به جای باز کردن CD و Flash ها توسط سیستم عامل کامپیوترتان، آن ها را از طریق سیستم عامل های نصب شده در یک برنامه ماشین مجازی باز کنید. بدین صورت، بدون نگرانی می توانید مطمئن باشید که بدافزارهای موجود روی آن ها، هیچ دسترسی به کامپیوتر شما نداشته و سیستم شما از آلودگی مصون خواهد ماند.
 
سیستم عامل های نصب شده در ماشین های مجازی، هیچگونه ارتباطی با سیستم عامل میزبان خود نداشته و در صورت آلودگی، می توان تنها با یک کلیک و در مدت چند ثانیه، سیستم را به حالت اولیه برگرداند. همچنین با این کار علاوه بر امنیت بیشتر در برابر بدافزارها، یک سیستم عامل مجزای دیگر برای استفاده های مختلف در اختیار دارید.
 
لازم به ذکر است که ماشین مجازی، به معنی راه اندازی یک سیستم عامل درون یک سیستم عامل دیگر است. برای این کار می توان از نرم افزارهایی همچون
VirtualBox، Windows Virtual PC و یا VMware Workstation استفاده کرد.
 
تصویری از یک ماشین مجازی و سیستم عامل های نصب شده در آن:
 
نحوه بازکردن فلش, کامپیوترهای شخصی, نصب بدافزارها
منبع:gooyait.com
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۲ ، ۱۹:۱۸
admin

رفع مشکل فرمت نشدن فلش مموری

 
یکی از مشکلات آن Bad Sector شدن مموری و یا Forgot Partition است، که در صورتی که با این مشکلات مواجه شوید نه می توانید مموری خود را باز و نه Format کنید. امروز برای شما بازدیدکنندگان عزیز آموزشی را طراحی کرده که به وسیله این آموزش مشکلات شما در این حوزه پایان می پذیرد.
همه ما کم و بیش با سیستم عامل ویندوز آشنایی داریم اما عده کمی وجود دارند که با cmd آشنایی داشته باشند. cmd که مخفف کلمه command prompt است، یکی از شاهکار های شرکت ماکروسافت می باشد که به کاربر اجازه اجرای ابزار های خاصی را می دهد. یکی از این ابزارها “DiskPart” نام دارد که تحت Dos عمل می کند و یکی از قوی ترین برنامه های مدیریت حافظه می باشد.
ما می خواهیم به وسیله این برنامه مشکل فرمت نشدن مموری فلش شما را حل کنیم.

آموزش گام به گام رفع مشکل فرمت نشدن فلش مموری

1-وارد cmd شوید:
win XP: start>Run>cmd>Enter
win 7: start>cmd>Enter
2-فرمان diskpart را تایپ و Enter کنید.
3-فرمان list disk را تایپ و Enter کنید تا حافظه های وصل شده به کامپیوتر شما نمایش داده شود.
4-فرمان # select disk را تایپ و Enter کنید(در نظر داشته باشید که # را با شماره عدد نمایش داده شده در بخش ۳ جایگزین کنید)
5-فرمان Clean all را تایپ و Enter کنید( در صورتی که این فرمان برای شما جواب نداد تمام مراحل را از اول شروع کنید و در این مرحله به جای Clean all فقط Clean را وارد و Enter کنید)
6-فرمان create partition primary را تایپ و Enter کنید.
7-فرمان select partition 1 را تایپ و Enter کنید.
8-فرمان active را تایپ و Enter کنید.
9-فرمان format fs=fat32 را تایپ و Enter کنید.(۱۰-۱۵ دقیقه صبر کنید تا ۱۰۰% شود)
10-فرمان assign را تایپ و Enter کنید.(کار شما به پایان رسید)
11-فرمان Exit را تایپ و Enter کنید تا از برنامه DiskPart خارج شوید.
12-فرمان Exit را دوباره تایپ کنید تا از cmd خارج شوید.
حال اگر به My Computer خود نگاه کنید مموری کارت خود را بدون مشکل خواهید دید.
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۲ ، ۱۵:۴۳
admin
وقتی شما به وسیله‌ی گوشی موبایل خود مشغول عکس‌برداری می‌شوید احتمالاً در انتها ترجیح می‌دهید این عکس‌ها را در رایانه خود ذخیره نمایید تا از حذف شدن ناگهانی آنها در موبایل به دلایل مختلف پیشگیری نمایید. اگر از گوشی موبایل iPhone بهره می‌برید حتماً می‌دانید برای انتقال عکس‌های این گوشی به رایانه در ویندوز 8 می‌بایست از نرم‌افزار iTunes استفاده نمایید. اگر در جایی هستید که به این نرم‌افزار دسترسی ندارید یا تمایل دارید بدون این نرم‌افزار عملیات انتقال عکس‌ها را انجام دهید، در ویندوز 8 راه حلی برای این موضوع تعبیه شده است. در این ترفند نحوه‌ی اجرای این کار را برای شما شرح می‌دهیم.

بدین منظور:
ابتدا گوشی موبایل خود را به وسیله‌ی کابل به رایانه متصل نمایید.
در ویندوز 8 وارد صفحه‌ی Start شوید.
بر روی اپلیکیشن Photo کلیک کنید.
در قسمت خالی صفحه راست‌کلیک کنید و در نوار پایین صفحه گزینه‌ی Import را بزنید.
اکنون از فهرستی که نمایش داده می‌شود Apple iPhone را انتخاب کنید.
کمی صبر کنید تا ویندوز عکس‌های موجود در گوشی موبایل را شناسایی کند.
پس از اینکه عکس‌های گوشی به نمایش درآمد می‌توانید آنها را انتخاب کنید و از نوار پایین صفحه بار دیگر گزینه‌ی Import را بزنید تا عملیات انتقال آغاز گردد.
تمام
امیدوارم توانسته باشید استفاده کنید
برای رفتن به صفحه اصلی کیلک کنید
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۵:۲۷
admin

افزایش سرعت Shutdown ویندوز

راه های زیادی برای افزایش سرعت بارگذاری و بالا آمدن ویندوز (Boot) وجود دارد. اما درمورد خاموش کردن آن چه ؟ خاموش شدن کامپیوتر (Shutdown) زمان نسبتا طولانی ( به صورت پیشفرض ۱۲ ثانیه ) برای انجام پروسه های مربوط به غیرفعال کردن سرویس ها نیاز دارد .

در ویندوز این زمان برای غیرفعال کردن برنامه ها به طور پیشفرض بر روی ۱۲ ثانیه تنظیم شده است. یعنی اگر برنامه ای نیازمند بسته شدن قبل از Shutdown ویندوز داشته باشد و به دلایلی ویندوز به صورت اتوماتیک نتواند آنرا ببندد ، پروسه مورد نظر شروع به کار خواهد کرد و تا ۱۲ ثانیه بعد به کاربر امکان کنسل کردن پروسه Shutdown را میدهد ولی اگر کاربر مصمم به خاموش شدن کامپیوتر باشد پروسه ذکر شده به صورت حرفه ای ، برنامه و سرویس مورد نظر را غیرفعال خواهد کرد و سپس کامپیوتر خاموش خواهد شد .

شاید برای کاربران تازه کار این عمل ، مشکل چندانی را بوجود نیارود ، اما برای کاربرانی که در سطح “عادی-حرفه ای” با کامپیوتر دست و پنجه نرم میکنند ، شاید این ترفند به دردشان بخورد. در این مقاله کوتاه با ما باشید تا با نحوه کاهش زمان مورد نیاز برای بستن برنامه ها و سرویس ها و افزایش سرعت Shutdown ویندوز آشنا شویم!

۱- ابتدا رجیستری خود را باز کنید . (اجرای برنامه Run و نوشتن عبارت regedit و کلیک بر روی OK)

۲- به مسیر زیر در رجیستری بروید :

HKEY_LOCAL_MACHINE /SYSTEM /CurrentControlSet /Control

در کلید Control ، مقدار WaitToKillServiceTimeout را در سمت راست مشاهده خواهید کرد .

3- بر روی مقدار WaitToKillServiceTimeout دوبار کلیک کنید .

مقدار WaitToKillServiceTimeout به صورت پیشفرض ۱۲۰۰۰ است. این مقدار بر حسب میلی-ثانیه (۱ Millisecond = 0.001 Seconds ) میباشد یعنی ۱۲ ثانیه .

۴- مقدار را به زمان مورد نظر بر حسب میلی-ثانیه وارد کنید .

نکته : مقدار کمتر از ۷۰۰۰ (۷ ثانیه) توصیه نمیشود . و همچنین مقدار ۲۶۰۰۰ (۲۶ ثانیه) حداکثر مقدار توصیه شده میباشد .

مقدار متوسط توصیه شده ۸۰۰۰ (۸ ثانیه) میباشد.

5- بر روی Ok کلیک کنید و کامپیوتر خود را یکبار ریستارت (Restart) کنید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۳
admin
ترفند سریع بالا آمدن ویندوز 7

چطور سرعت بوت شدن (بالا آمدن) ویندوز ۷ را افزایش دهیم؟

اگر ویندوز ۷ داشته باشید وقتی شما رایانه را روشن می کنید بعد از اینکه یکسری متن های سفید که در صفحه ی سیاهی نشان داده می شوند، اولین اثری که از ویندوز ۷ مشاهده می شود لوگوی ویندوز ۷ است که چمشک میزند. این کار تقریبا ۵ ثانیه طول می کشد پس می توان با حذف کردن آن به افزایش سرعت بوت شدن ویندوز کمک کرد. در ادامه نحوه ی حذف کردن این لوگوی چشمک زن را آموزش خواهم داد.
 
برای اینکار منوی شروع (Start) را باز کرده و «System Configuration» را تایپ کنید و بعد گزینه ی مربوط به آن را باز کنید.

به تب Boot بروید و تیک گزینه ی No GUI boot را بزنید و بعد OK کنید. حال از شما می خواهد که ویندوز خود را ریستارت کنید.

حال خواهید دید موقعی که ویندوز در حال بالا آمدن است دیگر لوگوی ویندوز نمایش داده نمی شود و فقط یک صفحه ی سیاه نشان داده می شود که البته نباید نگران باشید بلکه باید با یک کورنومتر تاثیر آن را در سرعت بالا آمدن ویندوز اندازه بگیرید. برای خود من که حدود ۵ ثانیه تاثیر داشت. در صورتی که خواستید دوباره با حالت قبل باز گردید مراحل بالا را پیش رفته و این بار تیک گزینه ی No GUI boot را بردارید و بعد از OK کردن ویندوز به حالت قبل خود باز می گردد. به امتحان کردن آن می ارزد. نکته ی آخر اینکه قبل از اینکار یک بار سرعت بوت شدن ویندوز را (یا به وسیله ی نرم افزار یا با یک کورنومتر) اندازه بگیرید.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۰
admin
از بین بردن ویروس به طور دستی
این مطلب با ارزش پاکسازی ویروس یا به استلاح ویروس کشی به صورت دستی می باشد که اغلب افراد به دنبال این روش می گردند خوب ما هم اومدیم که این آموزش رو براتون قرار بدیم
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۲ ، ۲۰:۲۱
admin